طالبان وارد ارگ ریاستجمهوری افغانستان شدند / ابتکار تشکیل کمیته سه نفره توسط کرزی، عبدالله و حکمتیار برای انتقال مسالمت آمیز قدرت / طالبان: منتظر واگذاری کامل قدرت هستیم
کد خبر: ۳۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
اشرف غنی و برخی از چهرههای سیاسی بعد از ورود طالبان به این شهر، کشور را ترک کردهاند. ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است با توجه به اینکه نیروهای امنیتی بخشهایی از کابل و پاسگاههایی از آن را ترک کردهاند، نیروهای طالبان برای جلوگیری از هرج و مرج وارد این بخشها میشوند.

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش نوشت که جنجگویان طالبان وارد ارگ ریاستجمهوری افغانستان شدهاند.طالبان در بیانیهای اعلام کرد بود که با توجه به فرار رئیسجمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.
اشرف غنی و برخی از چهرههای سیاسی بعد از ورود طالبان به این شهر، کشور را ترک کردهاند. ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است با توجه به اینکه نیروهای امنیتی بخشهایی از کابل و پاسگاههایی از آن را ترک کردهاند، نیروهای طالبان برای جلوگیری از هرج و مرج وارد این بخشها میشوند.
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان اعلام کرد که برای جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم برای اداره بهتر امور مربوط به صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت شورای هماهنگی تشکیل داده است. این شورا شامل خود او، عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار است.این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی طالبان خواست تا جلوی درگیریها و هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول را قاطعانه بگیرند.
رویترز به نقل از دو منبع در طالبان نوشت: هیچ دولت انتقالی در افغانستان وجود نخواهد داشت و ما منتظر واگذاری کامل قدرت هستیم.
X Share
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین