شهر قندوز به دست طالبان افتاد / ارتش افغانستان: جنگ هنوز ادامه دارد
کد خبر: ۳۲۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
در صورت تایید رسمی از سوی دولت مرکزی مستقر در کابل، قندوز و سرپل، سومین و چهارمین مراکز ولایتی خواهند بود که ظرف ۴۸ ساعت گذشته به دست شبهنظامیان اسلامگرا سقوط میکنند. قندوز از سال ۲۰۱۵ بدین سو ۳ بار بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده بود.

یورونیوز: گزارشها از افغانستان در روز یکشنبه ۸ اوت (۱۷ مرداد/اسد) حاکی است دو شهر قندوز و سرپل، دو مرکز دو ولایت به همین نام، به دست شبهنظامیان طالبان افتاده است.مقامات ارتش افغانستان میگویند جنگ در قندوز ادامه دارد و کماندوها مشغول پاکسازی شهر از طالبان هستند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود گفته است که تمامی ساختمانهای کلیدی شهر قندوز به کنترل اسلامگرایان طالبان در آمده است.
در صورت تایید رسمی از سوی دولت مرکزی مستقر در کابل، قندوز و سرپل، سومین و چهارمین مراکز ولایتی خواهند بود که ظرف ۴۸ ساعت گذشته به دست شبهنظامیان اسلامگرا سقوط میکنند. قندوز از سال ۲۰۱۵ بدین سو ۳ بار بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده بود.
افراطگرایان طالبان روز جمعه، شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز و یک روز بعد در ۷ اوت، کنترل شبرغان، مرکز ولایت جوزجان را به تصرف خود در آوردند.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین