جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی میکند
کد خبر: ۳۰۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
اسحاق جهانگیری قرار است در این اجلاس که برای نخستین بار به میزبانی کشور هند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود، به تبیین و تشریح مواضع و دیدگاه های کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بپردازد.
معاون اول رییس جمهور فردا (دوشنبه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی میکند.به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری قرار است در این اجلاس که برای نخستین بار به میزبانی کشور هند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود، به تبیین و تشریح مواضع و دیدگاه های کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بپردازد.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میاندولتی است که در سال ۲۰۰۱ توسط کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاریهای چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پایهگذاری شد و پس از آن در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان اعضای ناظر به این سازمان پیوستند.
گفتنی است عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای که در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، در سال ۲۰۱۷ در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان در کشور قزاقستان به تصویب رسید.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین