سخنگوی وزارت خارجه: هیچ قطعنامهای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمیکند
کد خبر: ۲۹۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
وزارت امور خارجه آلمان در حالی درخصوص پرتاب ماهواره ساخته شده با تلاش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی میکند که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هستهای را رسانهای کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به مواضع اخیر آمریکا با تأکید بر اینکه توسعه علم و فناوری بهویژه در حوزه هوافضا حق قانونی ملت ایران است، پرتاب موفقیتآمیز ماهواره «نور» را اقدامی صلحآمیز و در راستای سیاستهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفتهای علمی و فناوری بویژه در حوزه هوافضا را حق ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد قطعا اینگونه دخالتها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.
سید عباس موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامهای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمیکند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامهای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آنرا نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار میدهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد موضع آلمان در قبال پرتاب این ماهواره ایرانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه آلمان در حالی درخصوص پرتاب ماهواره ساخته شده با تلاش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی میکند که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هستهای را رسانهای کرده است. اینگونه سیاستهای یک بام و دو هوا امنیت منطقه و اروپا و جهان را تهدید میکند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان توسعه علم و فناوری در عرصه هوا-فضا را حق قانونی ایران دانست و تاکید کرد: ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.
X Share
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین