اولین سالروز اعتراضات سودان علیه نظام البشیر
کد خبر: ۲۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
جمعیت مشاغل سودان که تنظیم کننده اصلی اعتراضات علیه نظام عمر البشیر بود، در توییتر اعلام کرد: در اولین سالروز انقلاب بر ادامه عهد و پیمانمان با مردم تأکید میکنیم. ما هرگز دست از خواستههای خود درباره آزادی، صلح و عدالت نمیکشیم.
سودانیها اولین سالروز اعتراضاتی را که به سرنگونی دولت عمر البشیر منجر شد، جشن گرفتند و خواهان قصاص قربانیان این اعتراضات شدند.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها هزار سودانی پنجشنبه در اولین سالروز شروع اعتراضات علیه نظام عمر البشیر در میدانهای این شهر تجمع کرده و بر ادامه راهشان تأکید کردند.
آنها شعارهایی را در حمایت از کشتهها سر دادند و تأکید کردند که هرگز آنها را فراموش نمیکنند و غرامت را نمیپذیرند بلکه خواهان قصاص هستند.
معترضان تصاویری از عبدالله حمدوک(نخستوزیر سودان) در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "حمدوک نماینده من است."
جمعیت مشاغل سودان که تنظیم کننده اصلی اعتراضات علیه نظام عمر البشیر بود، در توییتر اعلام کرد: در اولین سالروز انقلاب بر ادامه عهد و پیمانمان با مردم تأکید میکنیم. ما هرگز دست از خواستههای خود درباره آزادی، صلح و عدالت نمیکشیم.
از سوی دیگر عفو بین الملل اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که سودان دستاوردهایی در زمینه حقوق بشر را محقق کند.
سیف ماجانجو، معاون مدیر عفو بین الملل در امور شرق آفریقا گفت: عبدالله حمدوک در سایه خواستههای مردم که دهها سال از نقض خطرناک حقوق بشر از جمله کشتار دستهجمعی، جنایتهای جنگی و جنایت علیه بشریت رنج بردهاند مسئولیت بزرگی برعهده دارد.
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین