»
کد خبر: ۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
آخرین دور مذاکرات هسته‌اي ایران و گروه 1+5 در حالی در روزهای پنج‌شنبه 16 و جمعه17 آبان انجام خواهد شد که هیئت ایرانی به‌طور مستقیم از تهران به سمت ژنو عزیمت خواهد کرد.
آخرین دور مذاکرات هسته‌اي بین ایران و گروه 1+5 در روزهای پنج‌شنبه 16 و جمعه17 آبان در ژنو در کشور سوئیس برگزار خواهد شد.

برهمین اساس، تیم مذاکره ایرانی به ریاست "سیدعباس عراقچی" معاون وزیر خارجه کشور، با پرواز مستقیم، از طریق فرودگاه مهرآباد، تهران را به مقصد فرودگاه بین‌المللی ژنو ترک خواهد کرد.



فاصله زمانی تهران و ژنو چه مقدر است؟

ساعت رسمی تهران، نسبت به زمان‌بندی گرینویچ 3.30+ بوده و ساعت رسمی ژنو، نسبت به زمان‌بندی گرینویچ 1+ است، بنابراین فاصله زمانی تهران و ژنو حدود 2.30 دقیقه است.



تهران چقدر تا ژنو فاصله دارد؟

اما فاصله طولی تهران تا ژنو حدود  2443.2 مایل بوده که فاصله پروازی مستقیم فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه بین‌المللی ژنو حدود 5 ساعت و 4 دقیقه است.






مسیر پروازی فرودگاه تهران تا فرودگاه ژنو



فرودگاه بین‌المللی ژنو

گفتنی است؛ آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 دو هفته پیش در ژنو سوئیس برگزار شد.

"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه و رئیس تیم مذاکرات هسته‌ای ایران در این دور از مذاکرات، پیشنهاد جدید ایران با عنوان ˈپایانی بر یک بحران غیر ضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید را روی میز گذاشت.

سپس مذاکرات دو روزه ایران و گروه 1+5 با مسئولیت "سیدعباس عراقچی" معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" معاون "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه یافت.

طرفین در این دو روز، چهار دور با یکدیگر گفتگو کردند و در دور آخر مذاکرات، ظریف و اشتون به جمع مذاکره‌کنندگان پیوستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس تیم مذاکره‌کننده گروه 1+5، این دور از مذاکرات را مثبت خواند و تأکید کرد که برای نخستین بار روی یک بیانیه مشترک توافق شد.











در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین