|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
وکیل حسین موسویان نوشته است که «روزنامه وطن امروز درشماره 1889 مورخ سوم خرداد1395 درصفحه اول خود تیتری درخصوص موکل (دکتر سید حسین موسویان) منتشر که مصداق بارز افترا و نشراکاذیب میباشد، بنابراین موکل حق تعقیب قضایی را برای خود محفوظ میدارد.
وکیل سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان، در پاسخ به ادعای روزنامه وطن امروز مبنی بر کمک مالی دولت امریکا از وی برای تبلیغ توافق هسته‌ای، واکنش نشان داد و در جوابیه‌ای این ادعا را رد کرد و آن را مصداق بارز افترا و نشر اکاذیب دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،وکیل حسین موسویان نوشته است که «روزنامه وطن امروز درشماره 1889 مورخ سوم خرداد1395 درصفحه اول خود تیتری درخصوص موکل (دکتر سید حسین موسویان) منتشر که مصداق بارز افترا و نشراکاذیب میباشد، بنابراین موکل حق تعقیب قضایی را برای خود محفوظ میدارد. این روزنامه در تیترصفحه اول خود نوشته: «ادعای آمریکایی‌ها مبنی به کمک 70 هزاردلاری به حسین موسویان برای تبلیغ توافق هسته‌ای.



بدینوسیله به باستحضار مردم شریف ایران میرساند که دکتر حسین موسویان از نیمه سال 1388 در دانشگاه پرینستون آمریکا بعنوان محقق فعالیت تحقیقی خود را آغاز و از همان ابتدا و تا کنون- صرفا -از دانشگاه پرینستون حقوق ماهیانه دریافت نموده و هیچ وجهی بجز حقوق مقرر دانشگاه به ایشان پرداخت نگردیده است.

یکی از اصلی ترین موضوعات پژوهش دکتر موسویان موضوع بحران هسته‌ای ایران بوده که نتیجه پژوهش وی کتابی تحت عنوان «بحران هسته ای ایران» است که درسال 1391 یعنی در دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد در آمریکا منتشر و اخیرا هم در ایران ترجمه و به طبع نشر آراسته گردیده است. وی در این تحقیق به تفصیل و بصورت مستند سناریوهای آمریکا در مورد تحریم، جنگ، تغییر رژیم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را رد نموده و ضمن ارائه طرح دیپلماسی صلح‌آمیز برای حل بحران هسته‌ای ایران، حقانیت هسته‌ای ایران، صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و غیرقانونی و نامشروع بودن تحریم‌ها علیه ایران را تبیین و تشریح نموده است.

دکتر موسویان در طول سال‌های اشتغال در دانشگاه پرینستون بطور خستگی ناپذیرو با انتشارصدها مقاله و مصاحبه در معتبرترین رسانه‌های دنیا و نیز سخنرانی در محافل علمی و فکری برجسته آمریکا و سایرکشورهای مهم جهان و برای مقابله با منادیان تحریم و جنگ ،علیه کشور عزیزمان ایران و به منظور دفاع از حقوق صلح آمیز هسته‌ای کشور، درهر دو دوران ریاست جمهوری (دکتر احمدی نژاد و دکتر روحانی) بطور یکسان وگسترده به تبلیغ و تشریح حقانیت جمهوری اسلامی ،دایر بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای و غیر قانونی بودن تحریم های کشورهای غربی پرداخته و برهمین چهارچوب فکری تاکید ورزیده است.

اخیرا بنیاد پلاشر آمریکا که یک موسسه غیر دولتی در آمریکا است و هدف و برنامه اش کاهش و نابودی سلاحهای هسته ای در جهان است طی گزارشی، فعالیتهای خود در مورد عاری سازی جهان از سلاح هسته ای را منتشر کرده است(http://bigstory.ap.org/article/7044e805a95a4b7da5533b1b9ab75cd2/group-helped-sell-iran-nuke-deal-also-funded-media)

بنیاد مذکور در گزارش خود لیستی از کمکهای مالی به موسسات مختلف برای تبیین و تشریح و توجیه افکارعمومی آمریکا و جهان در مورد ضرورت توافق صلح آمیزهسته ای( یعنی جلوگیری از جنگ و ختم تحریمهای ضد ایران )رامنتشر کرده است، ازجمله اینکه به رادیو ملی آمریکا 100 هزار دلار،500/282 دلار به انجمن کنترل تسلیحات آمریکا،225000 دلار به موسسه مطالعاتی بروکینگز آمریکا ،182000 دلار به شورای آتلانتیک آمریکا و 70000 دلار به دانشگاه پرینستون آمریکا پرداخت کرده است. بنیاد پلاشر بصورت صریح و روشن نوشته که 70000 دلار به دانشگاه پرینستون –ونه به دکتر موسویان - جهت حمایت از فعالیت نامبرده که سخنرانی ها و مقالاتشان بر ضد جنگ ،صلح امیز بودن فعالیتهای هسته ای وجلوگیری از تحریم بوده پرداخته است. گزارش بنیاد پلاشر صریحا اعلام میکند که این مبلغ به دانشگاه پرینستون پرداخت شده است.

لازم بذکر است که تامین هزینه های دانشگاههای سراسر جهان علاوه بر اخذ شهریه از دانشجویان،.دریافت کمکهای مالی از مراکز خصوصی و دولتی برای پروژه های تحقیقاتی خود است که این مبالغ صرفا به مراکز علمی پرداخت شده و محققین یا مستخدمین غیر از انچه که در قراردادشان ذکر شده مبلغ دیگری دریافت نمیکنند

شایان توجه است دانشگاه هاروارد که از رقبای قدیمی دانشگاه پرینستون آمریکا میباشد باحضور اولی هاینونن معاون سابق آژانش بین المللی اتمی و گری سیمور مشاور خلع سلاح پیشین آمریکا به پایگاهی علمی و آکادمیک برای مقابله با توافق صلح آمیز هسته ای ایران تبدیل شد. افراد مذکور بهمراه برخی از مقامات سابق جهان از جمله مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ، نقش محوری در ایجاد و فعالیت گروه "ضد ایران هسته ای" ایفاء نمودند. متقابلا با حضور دکترموسویان در دانشگاه پرینستون، این دانشگاه درخط مقدم مراکزعلمی و آکادمیک آمریکا درمخالفت با جنگ و تحریم ودفاع از توافق صلح آمیز برای حل مسئله هسته ای ایران قرارگرفت بطوریکه منازعه دو دانشگاه برتر آمریکا یعنی پرینستون و هارواد کاملا علنی و مشهود شده بود.

بنابراین ضمن تکذیب مطالب منتشره در روزنامه ذکر شده حق تعقیب برابر قوانین برای موکل محفوظ است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین