کد خبر: ۹۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: الگوی مذاکرات و رویکرد برد -ربرد که در حل مساله هسته ای ایران دنبال شد، می تواند در سایر مسائل منطقه همچون سوریه، یمن و عراق استفاده شود.
 معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: الگوی مذاکرات و رویکرد برد -ربرد که در حل مساله هسته ای ایران دنبال شد، می تواند در سایر مسائل منطقه همچون سوریه، یمن و عراق استفاده شود.

به گزارش اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مرکز مطالعات بین­المللی سیاست عمومی ژاپن به توکیو سفر کرده است، امروز - پنجشنبه - در اولین روز سفر خود به ژاپن با اعضاء گروه دوستی پارلمانی حزب لیبرال دموکرات ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

ریاست این گروه را آقای ماساهیکو کومورا معاون حزبی نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه اسبق آن کشور بر عهده دارد.

در این دیدار که در دفتر مرکزی پارلمان ژاپن برگزار شد، کومورا ضمن خوشامدگویی به معاون امور حقوقی و بین المللی وزات امور خارجه به نقش فعال و موثر ایشان در به ثمر رساندن مذاکرات هسته ای اشاره کرد و از حصول توافق هسته ای با کشورهای 5+1 ابراز خرسندی کرد.

عراقچی سفیر اسبق ایران در ژاپن نیز در پاسخ از دیدار مجدد اعضا پارلمان ژاپن و ملاقات کومورا ابراز خوشحالی کرد و گفت در دورانی که در توکیو سفیر بودم، ملاقات های بسیاری با اعضاء پارلمان و به ویژه شخص آقای کومورا داشتم.

وی ادامه داد: ایشان به عنوان یک سیاستمدار با تجربه، شناخت خوبی از منطقه دارند. خرسندم که هم اکنون که در اینجا حضور دارم شاهد اجرائی شدن توافق هسته ای می­باشیم.

وی افزود: معتقدم الگوی مذاکرات و رویکرد برد -برد که در حل مساله هسته ای ایران دنبال شد می تواند در سایر مسائل منطقه همچون سوریه، یمن و عراق بکارگرفته شود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه به روابط خوب و تاریخی ایران و ژاپن اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد که بحث انرژی ، حمل و نقل، مسائل زیست محیطی از جمله مهم ترین آنهاست.

عراقچی گفت: در حال حاضر تحریم ها علیه ایران برداشته شده اند و اقتصاد ایران وارد مرحله جدیدی شده است که نویدبخش جایگاه جدید ایران در جامعه بین الملل و اقتصاد جهانی است.

وی با یادآوری این که در چهار ماه گذشته 6 رئیس کشور به ایران سفر کرده اند، ادامه داد: موضوع سفرهای بدون وقفه مقامات کشورهای اروپائی و هیات­های مختلف تجاری به ایران و امضاء توافقنامه­های متعدد همکاری، نشان از تغییر مثبت جایگاه ایران در منطقه دارد.

معاون وزیر امور خارجه به سفر مقامات ژاپنی به ایران از جمله سفر کیشیدا وزیر امورخارجه ژاپن، یاماگیوا و هیات های مختلف تجاری ژاپن اشاره و ابراز امیدواری کرد: روابط بین دو کشور در پی سفر آتی نخست وزیر ژاپن به تهران بیش از پیش توسعه یابد.

در این نشست یک ساعته، اعضای گروه دوستی پرسش هایی را درباره مسائل منطقه، روابط ایران با دیگر کشورها و برنامه های دفاعی - امنیتی ایران مطرح کردند که عراقچی به این پرسش ها پاسخ داد.

کومورا معاون حزبی نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار ضمن تشکر از سخنان عراقچی و توضیحات وی در مورد روابط بین دو کشور گفت: از اینکه ایران در مسیر درست رشد و پیشرفت قرار دارد، بسیار خرسندیم و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه هرچه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین