|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
»
کد خبر: ۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
رئیس کمیته انرژی‌های نو مجلس در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر انفجار در راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک گفت: امکان انفجار در این راکتور، به هیچ وجه وجود ندارد.
جلیل جعفری رئیس کمیته انرژی‌های نو مجلس در پی ادعای پایگاه صهیونیستی "دبکا فایل" که مدعی شده بود در راکتور تحقیقاتی اراک انفجار رخ داده است، به گفت: به هیچ عنوان امکان انفجار در این راکتور وجود ندارد.
 
وی افزود: با توجه به این که راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک یک راکتور فشار پایین بوده و حداکثر فشار این راکتور 3 اتمسفر است و انواع مخازن موجود و محفظه تحت فشار برای 2.5 برابر این فشار طراحی شده است به هیچ عنوان امکان انفجار در این راکتور وجود ندارد.  
 
رئیس کمیته انرژی نو مجلس در ادامه تصریح کرد: راکتور آب سنگین اراک هنوز به تاسیسات هسته‌ای تبدیل نشده است چرا که طبق پادمان‌های بین‌المللی تا زمانی که سوخت هسته‌ای در داخل یک راکتور گذاشته نشود به آن تاسیسات هسته‌ای اطلاق نمی‌شود.  
 
نماینده خلخال در پایان مجددا تاکید کرد: با توجه به دما و فشار موجود امکان انفجار در راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک وجود ندارد.
 
اضافه می‌شود راکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی آب سنگین اراک به منظور کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از جمله تامین نیازهای پزشکی و.... ایجاد شده است.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این نیز بارها با انتشار اخباری، مدعی انفجار یا خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای یا در رآکتورهای تحقیقاتی ایران شده بودند، که با گذشت زمان ثابت شد هیچ یک  واقعیت نداشته و تنها آرزوی متوهمانه صهیونیست‌ها بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین