|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
كرمان با داشتن قابلیت های ویژه اقتصادی و طبیعی از جمله در بخش های معدن، كشاورزی، صنایع بزرگ، میراث فرهنگی و گردشگری اما هنوز از برخی محرومیت ها و توسعه نیافتگی رنج می برد و جذب سرمایه برای اجرای طرح های مهم زیربنایی و اقتصادی از نیازهای اساسی این استان است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین سفر استانی كاروان تدبیر و امید صبح سه شنبه وارد كرمان شد.

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در فرودگاه بین المللی كرمان مورد استقبال رسمی آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار، مسئولان عالی استان و جمعی از نمایندگان و منتخبان مردم این استان قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهوری، وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، اطلاعات، آموزش وپرورش، جهاد كشاورزی، معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری، دكتر روحانی را در این سفر همراهی می كنند.

رئیس جمهوری پس از آیین استقبال رسمی در فرودگاه كرمان برای حضور و سخنرانی در جمع مردم راهی مصلای امام علی (ع) شد.

دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شركت در نشست توسعه و سرمایه گذاران، بازدید و افتتاح چند طرح، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری از جمله برنامه های سفر 2 روزه دكتر روحانی به دیار كریمان است.

معاونان رئیس جمهوری و وزیران در این مدت به شهرستان های استان كرمان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می كنند.

سامانه الكترونیكی ارتباط مردم و دولت (سامد) با شماره تلفن 111 نیز روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری در كرمان راه اندازی و نشست هم اندیشی كرمانی های مقیم خارج از كشور و علاقه مندان به سرمایه گذاری در استان شامگاه گذشته برگزار شد.

بنابر اعلام استاندار كرمان بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح در بخش های مختلف از جمله صنعت و معدن، آب، تولید انرژی و گردشگری همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان بهره برداری و عملیات اجرایی برخی طرح های مهم و اقتصادی آغاز می شود.

استان پهناور كرمان با 23 شهرستان بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

كرمان با داشتن قابلیت های ویژه اقتصادی و طبیعی از جمله در بخش های معدن، كشاورزی، صنایع بزرگ، میراث فرهنگی و گردشگری اما هنوز از برخی محرومیت ها و توسعه نیافتگی رنج می برد و جذب سرمایه برای اجرای طرح های مهم زیربنایی و اقتصادی از نیازهای اساسی این استان است.

كاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاكنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال وبختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، كردستان، شهرستان های استان تهران (اسلامشهر، رباط كریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد و سمنان سفر كرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین