|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: انتقال پایتخت هزینه زیادی دارد و با فرمول تقسیم تهران به سه بخش تهران غربی و شرقی و تهران بزرگ بسیاری از مشکلات حل می‌شود و مراجعات بیهوده از اطراف استان به تهران کم می‌شود و تهران بزرگ به یک آرامش نسبی می‌رسد.
حسین گروسی گفت: برای ارتقای خدمات بیشتر به استان تهران قصد داریم تهران را به سه بخش تهران غربی، تهران شرقی و تهران بزرگ تقسیم کنیم. نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل بودجه این طرح حل شده است، اظهار داشت: موضوع بودجه این طرح را در جلساتی که با وزیر کشور و مسئولان سیاسی داشتیم مطرح کردیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و پیش‌بینی‌های بودجه‌ای صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این اتفاق بیفتند بسیاری از مشکلات تهران مرتفع می‌شود، اظهار داشت: اگر این تقسیم بندی انجام شود هم بودجه تهران افزایش می‌یابد و هم امنیت. ضمن اینکه نظارت بیشتری بر سازمان‌ها و ادارات خواهد شد. گروسی با بیان اینکه نمایندگان از این پیشنهاد استقبال کردند افزود: نیروی انتظامی تاکنون این کار را انجام داده و فرماندهی شرق تهران، غرب تهرن و تهران بزرگ تقسیم بندی کرده است که اقدام بسیار خوبی است. بنابراین این موضوع می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: تهران با ۱۲ میلیون جمعیت با این شیوه قابل مدیریت نیست و بسیاری از ساخت و ساز‌ها در اطراف تهران، حمل و نقل، نبودن مترو و امکانات شهری، آلودگی تهران بزرگ و ترافیک کشنده باعث ایجاد نگرانی و مشکل شده است که با این طرح قابل کاهش است. وی تاکید کرد: با این تقسیم بندی جلوی هزینه سنگین انتقال پایتخت را خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: انتقال پایتخت هزینه زیادی دارد و با این فرمول بسیاری از مشکلات حل می‌شود و مراجعات بیهوده از اطراف استان به تهران کم می‌شود و تهران بزرگ به یک آرامش نسبی می‌رسد. البته در بحث زیست محیطی و کاهش ترافیک و دادن خدمات بیشتر به شهرستانهای اطراف هم کمک می‌کند.

گروسی افزود: این موضوع طرحی است که در حال نهایی شدن است. با وزیر و استاندار موضوع را در میان گذاشته‌ایم و پس از بررسی به صحن خواهد آمد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین