کد خبر: ۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
عضو کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقسیم بندی تهران به معنی جدا سازی شهر های اطراف از پایتخت کار عمل خواهد بود اما جا به جایی پایتخت نیاز به کار عملی دارد.
مهدی چمران با بیان این مطلب افزود: برای این موضوع در دولت کمیته ای تشکیل شده و قرار است از شهردار و شورای شهر نیز در این کمیته دعوت شود اما تاکنون زمان خاصی برای آن اعلام نشده است.

عضو کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران اظهار داشت: تقسیم بندی استان تهران به معنی جدا سازی شهرهای اطراف تهران و تشکیل استان های جداگانه برای شهرهای اطراف نظیر استان البرز عملی خواهد بود اما این امر با جابه جایی پایتخت که در گذشته مطرح شده بودبسیار متفاوت است چرا که جا به جایی نیاز به کار عملی  و مطالعه دقیق دارد که همه جوانب و رویکردها در آن در نظر گرفته شود قطعا کار دشوار و شاید نا صحیحی باشد.

وی در ادامه بیان داشت؛ برای جا به جایی پایتخت علاوه بر مطالعات دقیق و کارشناسی، هزینه های گزاف نیز نیاز است  چرا که تاسیسات زیر بنایی ، فرودگاه ها ، آب و هوا و بسیاری عوامل دیگر برای پایتخت باید در نظر گرفته شود و این دلیل نمی شود که تهران را رها کنند.

چمران با اشاره به هزینه هایی که برای جا به جایی پایتخت متحمل خواهند شد، خاطر نشان کرد؛ اگر هزینه هایی که برای جا به جایی پایتخت نیاز است را به خود تهران بدهند مشکل تهران حل خواهد شد و اگر هزینه هایی که برای سانت تاسیسات زیر بنایی و عوامل دیگر در شهر دیگر قرار است هزینه شود به تهران داده شود دیگر نیازی به رفتن نیست و مشکل تهران حل خواهد شد اما تقسیم بندی تهران به نظر کار عملی و صحیحی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین