|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
نماینده ملایر در نطق میان دستور خود افشاکرد
کد خبر: ۹۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
احمد آریایی‌نژاد درباره جزئیات این رخداد اظهار داشت: تبلیغات انتخاباتی قانون خود را دارد. همه‌چیز از قبل مشخص‌ شده، حتی ابعاد پوستر‌ها و محدودیت استفاده از رنگ و اسپری معلوم شده است.

انتخابات مجلس روز جمعه تمام شد و تقریبا تکلیف تمام کرسی‌های مجلس نهم مشخص‌ شد؛حاشیه‌های انتخابات همچنان ادامه دارد. گویی رقابت انتخاباتی هنوز به پایان نرسیده است و کاندیداها همچنان با هم در رقابت هستند، ولی رقابت این بار نه در بین مردم بلکه در راهروهای دادگستری‌ها و شورای نگهبان در جریان است. پس از انتخابات دهم اردیبهشت، بازار گزارش‌ها و تخلفات انتخاباتی داغ شده و از هر گوشه‌ای گزارش‌های جدیدی به شورای نگهبان و دادگاه‌های سراسر کشور ارسال ‌شده است. در بین گزارش‌های رسیده از تخلفات، بیشترین آمار مربوط به خریدوفروش رای و شائبه دخالت دولتی‌ها در انتخابات است. اما در این میان، موضوعات جالب دیگری هم به چشم می‌خورد؛ موضوعی که دیروز یکی از نمایندگان مجلس در نطق میان دستور خود از آن رونمایی کرد. احمد آریایی​‌نژاد نماینده ملایردوره نهم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نطق روز دوشنبه خود، خواستار اصلاح قانون انتخابات به ‌ویژه شفاف شدن بندهای مربوط به تبلیغات انتخاباتی شد. وی با بیان اینکه باید برای سبک تبلیغات انتخاباتی فکری شود، نه اینکه هر مجلس آن را به چهار سال بعد موکول کند، ادامه داد: متاسفانه برای تبلیغات انتخاباتی شاهد توزیع برنج، سیب‌زمینی و... حتی مواد مخدر هستیم! این در حالی است که تاکنون برخورد مؤثری با این رویه غیرقانونی نشده است.


احمد آریایی‌نژاد درباره جزئیات این رخداد اظهار داشت: تبلیغات انتخاباتی قانون خود را دارد. همه‌چیز از قبل مشخص‌ شده، حتی ابعاد پوستر‌ها و محدودیت استفاده از رنگ و اسپری معلوم شده است، اما در گذشته کاندیدا‌ها تخلف کردند، ولی به دلایل مختلف کسی به این تخلفات رسیدگی نکرد. وی در ادامه گفت: زمانی که ما خاطی را مجازات نمی‌کنیم، این افراد در انجام جرم جری‌تر می‌شوند و افراد سالم نیز تشویق می‌شوند که جرم را انجام دهند، چون کسی کاری به آنها نخواهد داشت. دقیقا همین عامل باعث شد که امسال گل بود به سبزه نیز آراسته و موارد دیگری هم به تخلفات اضافه شود. وی درباره تخلفات امسال گفت: کسانی بودند که در روز رای‌گیری علاوه بر خرید مستقیم رای، سیم‌کارت هم توزیع کردند و به کسانی که رای می‌دادند، به ‌شرط آنکه عکس رای خود را نشان دهند، سیم‌کارت هدیه می‌دادند. به گزارش «تابناک»، این نماینده گفت: اما قضیه به سیم‌کارت و ‌پول ختم نشد. برخی کاندیدا‌ها وقیحانه مواد مخدر نیز به ‌صورت وسیع در بین مصرف‌کننده‌ها توزیع کردند؛ شاهد این موضوع هم دستگیری‌هایی بود که در روز رای‌گیری صورت گرفت و افرادی که به خاطر این موضوع دستگیر شده بودند، به جرم خود اعتراف کرده‌اند. آریایی‌نژاد در پاسخ به اینکه این افراد چه کسانی بود، گفت: در شهر ما، یکی از افرادی که این کار در ستادش انجام می‌شد، از منتخبان مجلس دهم است، ولی نفر دیگر انتخاب نشد. وی درباره نحوه توزیع این مواد نیز گفت: افرادی بودند که در محله‌های مشخص به افرادی که معتاد به مواد بودند بسته‌های کوچکی می‌دادند تا رای به شخص موردنظر آن‌ها دهند؛ بیشتر موادی هم که بین این افراد توزیع شد شامل تریاک و شیشه بود. مشخص است، این مناطق دست بر قضا مناطق پرجمعیتی هم هستند. افراد طرفدار کاندیدا‌ها این مناطق را قبل از انتخابات شناسایی می‌کردند و در روز رای‌گیری به افرادی که نیاز داشتند، به ‌شرط اینکه رای داده باشند، مواد را تحویل می‌دادند!


منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین