|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۹۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
رد کردن این دعوت نشان از این دارد که پاکستان برای داشتن یک ارتباط نزدیک با روسیه نیاز به زمان بیشتری دارد و باید مدتی صبر کند.
رئیس جمهور روسیه برخلاف انتظار، دعوت نخست وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم افتتاحیه خط لوله گاز شمال به جنوب با مسکو را رد کرد.

 به نقل از «پاکستان تودی»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر خلاف انتظارات پاکستان، دعوت نخست وزیر این کشور برای حضور در مراسم افتتاحیه خط لوله شمال به جنوب، را رد کرد و دلیل آنرا نیز «کم اهمیت بودن این سفر» اعلام کرد.

 رد کردن این دعوت نشان از این دارد که پاکستان برای داشتن یک ارتباط نزدیک با روسیه نیاز به زمان بیشتری دارد و باید مدتی صبر کند.

  علی رغم تمایل پاکستان برای خرید تجهیزات و جنگ افزار از جمله هواپیما از روسیه، امضای تعدادی توافقات دوجانبه بین دو کشور، راه اندازی سازو کار مشورتی در سطح بالا بین اسلام آباد و مسکو، گفتگوهای استراتژیک میان وزرای امور خارجه دو کشور و گروه همکاری مشترک در خصوص مبارزه با تروریسم و... روابط دوستانه بین این دو کشور مدت زیادی به طول نیانجامید.

 این درحالی است که سفرهای متعدد مقامات عالی رتبه دو کشور نشان از بهبود و بسط روابط دو جانبه داشت.

بر این اساس به نظر می رسد که توسعه روابط اسلام آباد با مسکو به ویژه در بخش تجارت و مبارزه با تروریسم دور از انتظارات عمومی است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین