|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۹۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
باهنر سياست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبري در مذاكرات هسته اي را يادآور شد و گفت: دولت تدبير و اميد در جنگي نابرابر تلاش كرد تا در طول دو سال قدرت هسته اي ايران را به جهان تحميل كند.
نائب رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد براينكه، ايران اسلامي در طول 37 سال عمر انقلاب همواره درگير جنگ تمام عيار با استكبار بوده است، گفت: امسال سالي مهم و تاثيرگذار در خط و مشي سياسي آينده نظام است.

محمدرضا باهنر شنبه شب در حسينيه علوي بروجرد افزود: اين جنگ از سال 1342 با آغاز نهضت امام خميني(ره) كه براي آزادي و استقلال ملت ايران همت گماشت در مقابل آمريكا و صهيونيست ها آغاز شد.

 نائب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اين جنگ تمام عيار در برهه هاي مختلف زماني رنگ جديدي به خود گرفت يكبار نظامي، يك بار اقتصادي و بار ديگر جنگ نرم و فرهنگي نام گرفت.

وي افزود: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دشمنان معقتد بودند كه هيچ كس نمي تواند معادلات آنها را برهم بزند و دنيا به دو گروه شرق و غرب تقسيم شده بود ولي حضرت امام(ره) اين بلوك ها را كنار زد و اسلام ناب محمدي را به مردم عرضه كرد و اين آغاز دشمني آنها با ايران بود.

باهنر مهمترين دغدغه امروز آمريكا را استقلال طلبي و آزادي خواهي مردم جهان دانست و اظهار كرد: ملت ايران با پيشرفت هاي گسترده به پشتوانه نظام، دشمنان را حيرت زده كرده اند.

وي افزود: اين پيشرفت ها در بعد علم و فناوري، تجهيزات نظامي، خودكفايي اقتصادي و بهداشت و درمان بسيار گسترده بوده است بطوريكه موشك هاي بالستيك ايران امروز تمامي خاك اسراييل را زير سيطره خود دارند.

وي گفت: اسراييل در گذشته هر زمان مي توانست به خاك لبنان و فلسطين حمله كند ولي حزب الله لبنان به بركت امام و رهبري از فرزندان لبنان و فلسطين رشد كردند و مقابل اسراييل ايستادند.

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز فرهنگ بسيجي در همه سرزمين ها رشد پيدا كرده و حزب الله به پشتوانه اين فرهنگ كارهاي بزرگي انجام داده است.

وي اظهار كرد: امروز درگيري هاي جدي اقتصادي با نظام استكبار وجود دارد كه مي توان گفت جنگ امروز ما با استكبار و آمريكا يك جنگ تمام عيار اقتصادي است.

وي با تاكيد بر لزوم رفع عقب افتادگي ها افزود: يك نسل انقلاب جنگ، يك نسل سازندگي و يك نسل توسعه علمي را اداره كرد و نسل امروز بايد اشتغال، رونق اقتصادي و توليد را به پيش برد.

باهنر سياست نرمش قهرمانانه مدنظر رهبري در مذاكرات هسته اي را يادآور شد و گفت: دولت تدبير و اميد در جنگي نابرابر تلاش كرد تا در طول دو سال قدرت هسته اي ايران را به جهان تحميل كند.

وي افزود: دانشمندان هسته اي ايران امروز علم غني سازي هسته اي را در ذهن دارند و هر زمان كه اراده كنيم مي توانيم غني سازي كنيم ولي اكنون بايد حق خود را از بازار دنيا در بخش اقتصاد بگيريم.

وي اظهار كرد: حدود پنج ميليون فارغ التحصيل بيكار در كشور داريم كه با توجه به محدوديت مشاغل اداري و دولتي بايد به سمت اشتغال و توليد سوق داده شوند.

وي پيگيري اقتصاد مقاومتي را از وظايف مجلس دهم دانست و افزود: دوهزار و 400 كيلومتر ساحل آبي در جنوب كشور از چابهار تا بندر امام وجود دارد كه مي توان از اين ظرفيت براي دو ميليون نفر اشتغال ايجاد كرد.

باهنر گفت: براي اينكه هر ايراني يك شغل آبرومند داشته باشد بايد مهارت ها و فناوري ها را توسعه دهيم و جوانان را به سوي توليد و اشتغال سوق دهيم.

وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس دهم بايد در راستاي رونق اقتصادي دولت را ياري كنند، افزود: اميد است اين مجلس به دور از دعواهاي سياسي رسالت اصلي خود را دنبال كند و نه موافق و نه مخالف دولت باشد.

وي اضافه كرد: مجلس دهم ظرفيت بسيار خوبي است و مي تواند يار دولت باشد.

وي گفت: دولت در موضوع برجام تلاش هاي بسياري كرد ولي دشمن ما خيلي حيله گر و مكار است.

باهنر روز شنبه به منظور حمايت از يكي از چهار نامزد راه يافته به دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه بروجرد به اين شهرستان سفر كرده بود.

شهرستان بروجرد با داشتن حدود 350 هزار تن جمعيت داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین