|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
لاریجانی گفت: یکی از دستاوردهای برجام بستن پی.ام.دی بود؛ این چیز کمی نیست. همچنین فروش نفت نیز انجام می‌شود. اکنون ما یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت می‌فروشیم و با احتساب میعانات گازی به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز می‌رسد
حمید رسایی در جلسه علنی عصر امروز مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد: در قانونی که مجلس آن را وضع کرده است به وزارت علوم خارجه فرصت شش ماهه داده است تا درباره روند اجرای برجام به مجلس گزارش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وی افزود: همچنین بر اساس بند دوم نامه رهبری اگر به هر بهانه‌ای تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود باید به بند سوم مصوبه مجلس عمل شود و اقدامات اجرای برجام متوقف شود از آنجایی که تاکنون 15 مورد تحریم جدید در قالب هسته‌ای و موشکی و موارد دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است باید اقدامات‌مان را در اجرای برجام متوقف کنیم.

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: البته چیزی برای متوقف کردن نداریم همه اورانیوم را نیز داده‌ایم، در صورتی که رهبری فرموده بودند مرحله‌ای عمل کنید، وظیفه دولت است برای حفظ حقوق مردم فشار بیاورد و اگر برجام منفعتی دارد که به عقیده بنده ندارد باید قانون اجرایی شود.

وی افزود: تعدادی از اعضای هیئت نظارت بر برجام هم معتقدند که برجام نقض شده است؛ البته نمی‌دانیم این هیئت جلساتش تشکیل می‌شود یا نه و آیا امسال جلسه داشته است یا نه؟

در ادامه، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی گفت: جلسات هیئت نظارت تشکیل می‌شود نمی‌دانم چه کسی این گزارش را به سمع شما رسانده است.

وی افزود: آنجایی که رهبری فرمودند مرحله‌ای اجرا شود برای این بود که شاید طرف مقابل ما به ازای ما را ندهد ولی این‌گونه نشد و خوشبختانه وقتی کار پیش رفت مواد اولیه کیک زرد را به ما دادند.

رئیس مجلس تأکید کرد: البته من موافق این نظر شما هستم ولی معتقدم که باید نکات منفی و مثبت برجام با یکدیگر در نظر گرفته شود و یک دفعه همه چیز منفی دیده نشود.

لاریجانی گفت: یکی از دستاوردهای برجام بستن پی.ام.دی بود؛ این چیز کمی نیست. همچنین فروش نفت نیز انجام می‌شود. اکنون ما یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت می‌فروشیم و با احتساب میعانات گازی به دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز می‌رسد، قبلا این‌گونه نبوده است. همچنین بسته شدن قطع‌نامه 1929 از دستاوردهای دیگر برجام بود.

وی خاطرنشان کرد: البته می‌دانم که در روند اجرای برجام طرف مقابل مشکلاتی ایجاد می‌کند و یا کلک می‌زند با این وجود نباید فقط به نکات منفی توجه شود. روند اجرای برجام این‌قدر هم منفی نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین