|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
پیش بینی بازار در مورد ادامه یافتن روند افزایش ذخایر نفت آمریکا به کاهش بهای آن در معاملات صبح چهارشنبه بازار آسیا منجر شد.
خبرگزاری فرانسه از سنگاپور نوشت: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر(آذر) در بازار معاملات آسیا با 57 سنت کاهش به 97 دلار و 63 سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با 35 سنت کاهش، بشکه ای 108 دلار و 66 سنت معامله شد.

این گزارش با اشاره به این که وزارت انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) گزارش هفتگی از میزان ذخایر نفتی نخستین مصرف کننده طلای سیاه دنیا را منتشر خواهد کرد، افزود : پیش بینی افزایش دو میلیون بشکه ای این ذخایر در هفته منتهی به 25 اکتبر ( 3 آبان ماه) بازار را در مورد آینده تقاضا نفت خام سبک شیرین نگران کرده است.

از سوی دیگر، نفت برنت نیز پس از افزایش بها به دلیل ناآرامیهای لیبی و نگرانی از برزو اختلال در عرضه آن در بازار اروپا ، بار دیگر کاهش یافت. روند تولید نفت در لیبی از تابستان امسال تحت تاثیر اعتصاب کارمندان تاسیسات نفتی قرار گرفته است. اعتصاب، تولید این کشور را به 150 هزار بشکه در روز، معادل 10 درصد ظرفیت آن، کاهش داده است.

بر پایه این گزارش، روز دوشنبه ساکنان منطقه ˈاوباریˈ در جنوب لیبی تولید نفت از چاههای ˈالشرارهˈ را با ظرفیت 330 هزار بشکه در روز متوقف کرده اند.

معترضان که توزیع عادلانه تر درآمد نفتی را خواستارند به اعتصاب در این تاسیسات تهدید کرده اند. آنها همچنین وعده داده اند که در صورت مذاکره با وزارت نفت، انسداد روند تولید را رفع کنند.

سرمایه گذاران بازار همچنین در انتظار نتیجه نشست دو روزه کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به سر می برند. این بانک در چارچوب اقدامات حمایتی از اقتصاد آمریکا هر ماه 85 میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق می کند و به این ترتیب خرید مواد اولیه را پشتیبانی می کند.

خبرگزاری فرانسه افزود: در معاملات روز سه شنبه بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر(آذر) با 48 سنت کاهش به 98 دلار و 20 سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با 60 سنت کاهش نسبت به روز دوشنبه، بشکه ای 109 دلار و یک سنت معامله شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین