|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
انگلیس قرار است نخستین کشور غیرمسلمانی باشد که اقدام به فروش اوراق قرضه اسلامی یا صکوک می‌کند.
بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیر انگلیس منتشر شده، انتشار این اوراق که احتمالا حدود 320 میلیون دلار درآمد برای دولت فراهم می‌کند، ممکن است تا سال آینده انجام بگیرد.

دولت انگلیس اعلام کرده که سرگرم بررسی فروش اوراق قرضه مطابق با قانون اسلامی است و مقامات خزانه داری این کشور سرگرم بررسی جزییات و آماده کردن مقدمات آن هستند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در مجمع اقتصاد اسلامی جهان که روز سه شنبه در لندن برگزار شد، تمایل کشورش برای اینکه نخستین کشور غربی منتشر کننده اوراق قرضه اسلامی باشد را اعلام کرد.

ترکیه در سپتامبر سال گذشته نخستین کشور اروپایی شد که اوراق قرضه اسلامی منتشر کرد. شرکت‌های انگلیسی از جمله تسکو و اچ.اس.بی.سی هولدینگز از طریق زیرمجموعه‌های مختلفشان در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا، اوراق اسلامی منتشر کرده اند.

بر اساس آمار دیلوژیک، حدود 27 میلیارد دلار اوراق قرضه اسلامی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در جهان منتشر شده که حدود 40 درصد کمتر از اوراق منتشر شده در سال 2012 است.

بازار بورس لندن نیز در تدارک راه اندازی شاخص بازار اسلامی است که به سرمایه گذاران امکان می‌دهد شرکت‌هایی که فعالیتشان مطابق با قوانین اسلامی است را بشناسند.

وال استریت ژورنال نوشت: اصول مالی اسلامی وام دهندگان را از دریافت بهره منع می‌کند. تحت اوراق قرضه اسلامی، پرداخت‌های ثابتی بر اساس سود حاصل از دارایی صورت می‌گیرد اما شامل بهره نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین