|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد در میزگردی ممیزی کتاب را نقد و بررسی کند.
از آن جایی که موضوع ممیزی کتاب همیشه یکی از مباحث مورد توجه در میان کارشناسان، ناشران و نویسندگان بوده و از سوی دیگر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، مجدد به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد به عنوان اتاق فکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را نقد و بررسی کند.

بنا بر این خبر، به تازگی انجام یک پژوهش با موضوع ممیزی به تصویب شورای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رسیده که از سوی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ انجام خواهد شد. این میزگرد به نوعی سرآمدی برای آغاز این پژوهش خواهد بود.

بر اساس این خبر، متولیان پژوهشگاه با اذعان بر این‌که ممیزی یک وظیفه حاکمیتی است، با برگزاری این میزگرد و انجام پژوهش به دنبال یافتن راهکارهایی برای شناسایی آسیب‌های آن و همچنین رسیدن به یک شیوه استاندارد برای جلوگیری از دخالت سلیقه‌های فردی هستند.

این میزگرد تخصصی 28 آبان‌ماه برگزار می‌شود و ساعت برپایی و همچنین کارشناسان حاضر در آن از سوی ستاد بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهند شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همچنین نشستی را با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی با موضوع تحلیل نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در این‌باره در تاریخ 2 آذر برگزار می‌کند.

بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان‌ماه تا 2 آذرماه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین