|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید به امنیت غذایی توجه ویژه ای مبذول داشته و رسیدن به اهداف با جمعیت خانواده بزرگ کشاورزان ایران میسر می شود.
ˈمحمد باقر نوبخت ˈ عصر دوشنبه درچهارمین کنگره اعضای خانه کشاورز ایران اظهار کرد:مطالعات و آمار برنامه چهارم توسعه نشان می دهد ضریب وابستگی کشور به واردات مواد غذایی از 26 درصد به 45.5 کاهش یافته است .

وی افزود: خودکفایی کشور در صنعت غذایی از 74 درصد اکنون به حدود 55 درصد تقلیل یافته و این امر نشان می دهد که جمعیت بزرگ کشاورزی باید در جهت بهبود این شرایط تلاش ویژه ای به عمل آورد .

سخنگوی دولت در ادامه علت حضور خود را در این همایش تقدیر از خدمات ˈعیسی کلانتری ˈ دبیر کل خانه کشاورز به لحاظ خدمات ارزشمند وی و همکارانش در مرکز تحقیقات استرات‍ژیک ذکر کرد.

سخنگوی دولت گفت : دلیل دیگر حضور دراین جمع بهره گیری از نقطه نظرات شرکت کنندگان دراین کنگره جهت تدوین لایحه بودجه سال 93 است که ظرف یک ماه آینده به مجلس ارایه می شود .

نوبخت در پایان خطاب به شرکت کنندگان دراین کنگره گفت : دیدگاه های میان مدت و بلند مدت شما دست اندرکاران بخش کشاورزی را می توان در قانون برنامه شش توسعه - که سال آینده مدون شود – مورد توجه قرار داد .

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین