|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
معاون وزیر تعاون و کار:
کد خبر: ۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
میدری در ادامه درباره‌ی توزیع یارانه‌ها میان مردم تاکید کرد: تا به امروز یارانه‌ها به‌طور یکسان در بین مردم توزیع شده و تغییر دادن این وضعیت حساسیت خاصی دارد، به دلیل همین حساسیت‌ها ما از کارشناسان دعوت کردیم که موارد زیادی را مورد بحث قرار دهیم.
میدری - معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - که در همایش علمی، تخصصی امکان‌سنجی شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه در ایران سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: بحث شناسایی گروه‌های درآمدی و حذف دهک‌ها چند ماهی است که مطرح شده و شاید مهم‌ترین مساله‌ی اقتصادی باشد که از لحاظ اجتماعی نیز اهمیت دارد. درواقع این سیاست اولین مواجه دولت تدبیر و امید با مردم است.

وی درباره‌ی شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه گفت: بعد از مساله‌ی مذاکرات هسته‌ای شاید مهم‌ترین مساله برای مردم در داخل این موضوع باشد. مساله‌ی یارانه‌ها از نظر سیاست‌های اقتصادی اهمیت دارد و مردم با دقت آن را دنبال می‌کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: به همین منظور دولت، ستاد هدفمندی یارانه‌ها را راه‌اندازی کرد که معاون اول رییس جمهوری مسوول این ستاد هستند. این ستاد چند کارگروه مهم دارد که سیاست‌های اقتصادی آن را زیر نظر دارند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این نشست در حال حاضر ابعاد بین‌المللی و تجربه‌های خارجی و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مساله یک سیاست اقتصادی است، اما بازتاب بسیار زیادی در جامعه دارد.

میدری در ادامه درباره‌ی پرداخت یارانه‌ها افزود: نمی‌توانیم وضعیت را به شکل موجود ادامه دهیم و استقراض از بانک مرکزی را داشته باشیم، زیرا این بدترین سیاستی است که می‌توان اعمال کرد. در حال حاضر برای این‌که بتوانیم یارانه‌ها را پرداخت کنیم، شرکت‌های مختلفی مثل آب و فاضلاب بخش هزینه‌های خود را کم کردند و با این منوال افت برق زیاد خواهد شد و همین‌طور پالایشگاه‌های کشور به مشکل برخوردند که ما علاوه بر تورم زیرساخت‌های کشور را دچار مشکل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: تصمیم‌گیری در این وضعیت در صورتی که دولت می‌خواهد پول بیشتر به مردم بدهد و پیچیدگی وضعیت موجود باعث شده شناسایی صورت گیرد و گروه‌هایی خارج شوند
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین