|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر از والدین دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه دولتی مهارت‌های زندگی و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد را آموزش می‌بینند.
بابک دین‌پرست افزود: 200 هزار بسته آموزشی (کتابچه و بروشور یا لوح فشرده) ویژه والدین دانش آموزان مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم دولتی از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در سال تحصیلی جاری توزیع می‌شود.

وی افزود: کارشناسان متخصص این بسته‌های آموزشی را در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و متناسب با فرهنگ بومی تدوین کرده‌اند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه والدین نقش اساسی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارند، اظهار کرد: این قشر می‌توانند بهترین و موثرترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

دین‌پرست ادامه داد: همچنین برای 90 هزار نفر از مدیران، معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت و معلمان ورزش مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم دولتی در مناطق در معرض خطر و آسیب‌پذیر استان‌های سراسر کشور کارگاه‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگروهی نیز با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای تهیه دستورالعمل جامع جهت درمان مصرف مواد در نوجوانان تشکیل شده که درباره نحوه درمان دانش‌آموزان معتاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گنجاندن مطالب مناسب، ارایه راه‌های پیشگیری در کتاب‌های درسی و ارتقای برنامه‌های جایگزین با هدف ترویج تحرک و نشاط اجتماعی از جمله اقدامات فرهنگی در مبارزه با موادمخدر بوده که در سال تحصیلی گذشته اجرا شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین