|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
وزیر نیرو اظهار کرد: در صورتی که صنعت برق انتظار حمایت یکسره از دولت و بستن چشم از رقابت پذیری داشته باشد، این صنعت، صنعت خودروی دوم کشور می شود که نمی خواهیم این اتفاق بیافتد.
حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تست بنچ توربین‌25 مگاواتی خطاب به دست اندرکاران صنعت برق گفت:‌ توربین‌های تولیدی در دنیا از لحاظ راندمان بسیار بالا هستند و در ایران نیز صنعت برق دراین راستا گام برداشته اما این گام‌ها باید بلندتر و حساب‌شده‌تر باشند تا از نظر راندمان توربین‌ها در سطح دنیا قرار گیرند.

وی همچنین افزود: در صورتی که صنعت برق انتظار حمایت یکسره دولت و بستن چشم از رقابت پذیری داشته باشد ممکن است صنعت برق مانند صنعت خودرو شود بنابراین آنچه رقابت پذیری را حفظ می کند افزایش کیفیت و کاهش هزینه است.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که باید به بازارهای جدید توجه کرد و گفت:‌DG و CHP جزو محورهای اصلی وزارت نیرو هستند و نباید به تولید توربین‌های 25 مگاواتی اکتفا کرد. چون بازار توربین‌های کوچکتر به مراتب بزرگتر است.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که حرکت در راستای تولید توربین‌های بادی شروع شده گفت: باید بازارهای جدید مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم بهبود مستمر نیز اظهار کرد: اگر کار تبدیل به سری سازی شود صنعت برق سقوط می‌کند. بنابراین نیروگاهی که امروز ساخته می‌شود با توربینی که در سایت دیگر نصب می‌شود باید متفاوت باشد چرا که در غیر این صورت پس روی صورت می گیرد.

وزیر نیرو همچنین بر بهبود مستمر در اجرای نیروگاه، آرایش نیروگاه و نحوه اجرا تاکید کرد وگفت: پایه تمام چهار پیشنهاد ارائه شده تحقیق و توسعه است بنابراین تحقیق و توسعه باید سهم قابل توجهی از درآمدهای صنعت برق را به خود اختصاص دهد.با اختصاص اعتبارات R&D حرکت ملی عظیمی در کشور ایجاد می‌شود.

مپنا به محور تجارت خود دقت کند

چیت‌چیان همچنین خطاب به گروه مپنا تاکید کرد: مپنا باید محور تجارت خود را درست مشخص کند تا رقابت پذیر باشد اگر بخواهیم هم نیروگاه ساز و هم تولیدکننده برق باشیم موفقیت‌مان کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به واگذاری حدود سه نیروگاه به مپنا به ازای طلبی که مپنا از وزارت نیرو دا شت گفت:‌مپنا باید نیروگاه ها را واگذار کند و به محور تجارت خود بپردازد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین