|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مردم چنین چیزی را متوجه شوند، به همه چیز بی اعتنا شده و مخصوصا اعتمادشان از رسانه ملی سلب می شود. از طرف دیگر جدای از بازتاب های فرهنگی داخلی، این قضیه می تواند بازتاب های بین المللی داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسئولین صدا و سیما نمی توانند با امام خمینی (س) و حرم امام قهر کنند، گفت: برای من قابل تصور هم نیست که چنین برخوردی شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی پخش نکردن اخبار مربوط به حرم امام خمینی (س) در رسانه ملی را بی مهری و بی وفایی کامل به امام دانست و با تأکید بر اینکه نمی خواهد چنین چیزی را باور کند، اظهار کرد: ان شاء الله که چنین چیزی وجود ندارد و غفلت شده یا اشتباه شده که اخبار حرم امام را پخش نکردند. در غیر این صورت اگر این امر سیاست و رویه باشد، رویه و سنت بسیار بدی است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مردم چنین چیزی را متوجه شوند، به همه چیز بی اعتنا شده و مخصوصا اعتمادشان از رسانه ملی سلب می شود. از طرف دیگر جدای از بازتاب های فرهنگی داخلی، این قضیه می تواند بازتاب های بین المللی داشته باشد. مردم و مسئولان کشورهای دیگر این امر را به اختلاف داخلی در جمهوری اسلامی ایران تعبیر می کنند و آثار بسیار منفی برای کشورمان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حرم امام خمینی (س) تنها متعلق به امام نیست و متعلق به همه ملت ایران و حتی همه علاقمندان امام در سراسر جهان است. اخبار این حرم، مسأله عموم مردم و عموم وفاداران به امام است که به امام و حرم امام عشق می ورزند. از این منظر حرم امام در رأس همه ارگان ها و نهادهای نظام قرار دارد. چون امام خمینی (س) مؤسس نظام جمهوری اسلامی است. این سفره ای است که از سوی آن حرم و کسی که در آن حرم خوابیده بر روی ملت ایران و مستضعفین جهان گسترده شده است.

آیت الله هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه بی مهری نسبت به حرم امام خمینی (س) جدا شدن و فاصله گرفتن از نظام اسلامی، انقلاب و ولایت تلقی می شود، گفت: حتی برای من قابل تصور هم نیست که چنین برخوردی شده باشد. اگر افکار عمومی متوجه چنین رفتاری با حرم امام خمینی (س) شود، خدا می داند چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟

وی در گفت و گو با جماران تأکید کرد: ما نباید با این نظام و انقلاب اسلامی و با حرمت امام که در این انقلاب و این نظام ولی نعمت ما است چنین برخوردی داشته باشیم. زیرا این رفتار هیچ قابل توجیه نیست و هیچ معنا و مفهومی ندارد. من نمی دانم فقط می خواهم باور نکنم؛ بگویم ان شاء الله چنین چیزی نبوده و نخواهد بود. اگر چنین چیزی باشد به نظر من باید با مراکز مهم از جمله علما، شاگردان امام، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و حتی مقام معظم رهبری در میان گذاشته شود. من از عاقبت این کار می ترسم. این امر فاجعه به بار می آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسئولین صدا و سیما باید خودشان را از این مسأله مبرا کرده و کاری کنند که حتی چنین تصوری برای مردم پیش نیاید، گفت: این قضیه نمی تواند قهری با امام و حرم امام باشد تا به آشتی برسد. چون این حرم متعلق به قلب این ملت، امت اسلامی و همه انقلابیون و مستضعفین جهان است. مسئولین صدا و سیما نباید قلب علاقمندان امام در سراسر جهان را بیازارند؛ حتما چنین کاری را نخواهند کرد و باور کردنی نیست. آنها باید با رفتار و اعمال نیک خودشان جبران و رفع سوء تفاهم کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین