|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۸۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: واقعیت این است که رئیس فدراسیون، نه پیشکسوت، نه وزیر ورزش هیچ کدام کاره ای نیستند. این چیزهایی که می گویند از وزیر گرفته تا دیگران همه الکی است.

امیر قلعه نویی صحبت های مفصلی درباره بازی با پرسپولیس، شرایط انتخابات ریاست فدراسیون و حواشی پیش آمده در رابطه با استعفای کی روش مطرح کرد. متن گفتگو چنین است:

*امیرخان اوضاع و احوال تا چطور است؟
الحمدلله.

*در این مدت ترکی یاد گرفته اید؟
نه. ولی دوست دارم یاد بگیرم.

*یعنی الان یک پیغام به ترکی هم نمی توانید خطاب به هواداران تراکتور بگویید.
نه نمی توانم.

*شرایط تیم چطور است؟
الحمدلله. شرایط تیم خوب است.

*امروز دیدار نسبتا سختی پیش رو دارید.
از یک جهت واقعا سخت است اما از این جهت که بازیکنان خودشان انگیزه بالایی دارند تا حدودی کار برایمان آسان تر می شود. پرسپولیس تیم بزرگی است و طرفداران بزرگی دارد. علاوه بر طرفداران خوب بازیکنان و مربیان خوب دارد. برانکو مربی بسیار فهیم و خوبی است. امیدوارم بازی خوبی ود. از طرف دیگر هم تراکتور هستیم. الحمدلله چند بازی است که شرایط ما بهتر شده است. ما هم بازیکنان خوب و تاثیرگذاری داریم. امیدوارم در درجه اول یک بازی خوب باشد. نتیجه هم که دست خداست.

*به جز اینکه مربی تراکتور هستی خودتان هم استقلالی هستید. نسبت به پرسپولیس حساسیت بیشتری ندارید؟
نه. اتفاقا من پرسپولیس را خیلی هم دوست دارم. چون من اعتقاد دارم که باید در فوتبال نگاه فرصتی داشته باشید. در نگاه فرصتی پرسپولیس جزء سرمایه های ما می شود و می توان از طریق باشگاه هایی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، ملوان و سایر تیم هایی که طرفداران زیادی دارند می توانند جلوی خیلی از آسیب های جامعه را بگیرند. به این خاطر ما باید این تیم ها را دوست داشته باشیم. در زمین داستان طور دیگری است اما نگاه ما، نگاه ملی است. اگر نگاه فرصتی باشد می توان جلوی خیلی از آسیب های وارد بر جامعه را گرفت زیرا جامعه ما جامعه جوانی است. جامعه ای آسیب پذیر که می توان جلوی خیلی از این آسیب ها را گرفت. به هر حال رقابت درون زمین وجود دارد. متاسفانه در فوتبال ما هیچ کس از فوتبال لذت نمی برد. زیرا برنامه 15 ساله بوده که فوتبال را به این روز بیندازد. اما در همه جای دنیا وقتی بازی تمام می شود با هم دست می دهند و برد را به هم تبریک می گویند. اما اینجا این طوری نیست. باید آدم به بازی و برد و باخت فوتبال نگاه خوبی داشته باشد.

*بحث این روزهای فوتبال ایران انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است. نظرتان در این باره چیست؟فکر می کنید چه کسی باید کاندیدا شده و چه کسی انتخاب شود؟آیا از عملکرد کفاشیان راضی هستید؟
سوال را سیاسی نکن. ما باید یک شاخصه هایی را تعریف کنیم و براساس آن شاخصه ها آدم هایی بیایند که آن شاخصه ها را داشته باشند. این شاخصه ها باعث می شود که مدیری که می آید به فوتبال ما کمک کند. من اصلا درباره نفر صحبت نمی کنم. من می گویم فوتبال ما و آدم هایی که می آیند باید یکسری شاخصه ها داشته باشند. یکسری مقبولیت ها داشته باشند و همچنین علاوه بر آن برنامه محور باشیم. ما برنامه که نداریم هیچ، حتی روزمرگی نیز نداریم و الان دیگر ساعت مرگی داریم. این مساله فقط محدود به فوتبال نیست و در کل مملکت دیده می شود. به همین خاطر است که فوتبال به این روز می افتد، اقتصاد به این روز می افتد، هنر به این روز می افتد و کلا آرامش گرفته می شود. شما پای دردودل های هنرمندان بنشینید ببینید آنها چقدر دارند اذیت می شوند. الحمدلله مدتی است که شرایط بهتر شده است. فوتبال هم همین است و کفاشیان در همین سیستم وارد شده است. (می خندد) وقتی سیستم نباشد، برنامه نباشد این مسائل پیش می آید.

*به نظر شما رئیس فدراسیون آینده باید ورزشی باشد یا سیاسی؟ برای مثال صفایی فراهانی سیاسی بود اما همه از او راضی بودند. دادگان هم فوتبالی بود و از وی نیز راضی بودند.
اولا در دنیا فوتبال باید جدا از سیاست باشد. فوتبال جایی است که باید از آن لذت برد. اما سیاست جایی است که خیلی وقت ها باید در آن دروغ گفت. پس فوتبال و سیاست با هم همخوانی ندارند. باید سیاست را هم تعریف کنیم که منظورمان از سیاست چیست. آیا سیاست فوتبالی است؟ آیا سیاست اقتصادی است یا خود سیاست است؟ اما وقتی کسی وارد سیاست می شود در سیاست جامعه حل می شود. او هم به دنبال میز خود و شرایط خود می آید. من می خواهم به شما بگویم که کم است کسی که به این مردم خدمت کند. خیلی کم چنین افرادی آمدند که هدف شان خدمت کردند باشد. البته منظورم فقط فوتبال نیست و در جاهای دیگر چنین بوده است. به ندرت آدم هایی آمدند که به فکر مردم بوده و به آنها خدمت کرده باشند. شاید ابتدا به این نیت آمده باشند اما وقتی داخل شدند اولین چیزی که فراموش کردند مردم و خدمت به مردم بود. الان یک هرج و مرجی است که همه دارند در این هرج و مرج می چرخند.

*کارلوس کی روش استعفا داده است و می گویند می خواهد برود. شما یک زمان منتقد کی روش و یک زمان موافق وی بودید. الان با توجه به شرایط حال حاضر فوتبال ایران نظرتان چیست؟
ما یک حرفی هم که زدیم منافع ایران را در نظر گرفتیم. چطور آن روزی که کی روش به لبنان باخت اولین کسی که از وی حمایت کرد امیر قلعه نویی بود؟ آن موقع هم امیر قلعه نویی آدم بدی نبود؟ او در برنامه ورزش و مردم حرف هایی زد و ما هم برای اینکه واقعیات را به مردم بگوییم جلسه ای گذاشتیم. می توانید از نبی بپرسید که در آن جلسه چه اتفاقی افتاده است. از مترجمش هم می توانید در این باره بپرسید. ما چیز خاصی نگفتیم. ما ایران را دوست داریم. اگر هم حرفی زدیم به خاطر ایران زدیم. ولی همیشه حتی در زمان قطبی هم از تیم ملی حمایت کردیم. وقتی کی روش در ورزش و مردم حرف هایی زد که خیلی از آنها واقعیت نداشت ما هم براساس دفاع ازخودمان صحبت هایی کردیم تا ذهن شان روشن شود. آخر کار هم با هم روبوسی هم کردیم و همه چیز تمام شد.

*به عنوان یک پیشکسوت و خاک خورده فوتبال درباره استعفای او بگویید آیا درست بود یا خیر.
آدم در جایی که مسئولیت ندارد نباید حرف بزند. ما نه پیشکسوت هستیم نه خاک خورده فوتبال. کسانی که مسئولیت دارند و خود کی روش باید دلایل و شرایط را بگویند که چرا این کار را می کنند. ما هیچ چیز در این فوتبال نیستیم. آن مسلمانانی که قلم عمروعاصی در دست شان است و میکروفون به دست شان است، آنها دارند تکلیف فوتبال ایران را تعیین می کنند. اصلا امیر قلعه نویی و پیشکسوتان حرف بزنند هم فایده ای ندارد. یک گروهی هستند که تکلیف فوتبال را تعیین می کنند. خود شما هم می دانید چه کسانی هستند. منتها همه شما به خاطر منافع تان سکوت کرده اید. خیلی از قلم به دست ها برای اینکه مقابل آن جریان قرار نگیرند از ترس شان سکوت کرده اند. واقعیت این است که رئیس فدراسیون، نه پیشکسوت، نه وزیر ورزش هیچ کدام کاره ای نیستند. این چیزهایی که می گویند از وزیر گرفته تا دیگران همه الکی است.این حرف های من همه را بگذارید. ویدئویش را هم بگذارید.

منبع : کاپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین