|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و کانون کارگردانان سینما در راستای تقویت فعالیت‌های مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
فرح ناز رافع رییس سازمان داوطلبان هلال‌احمرو همایون اسدیان رئیس کانون کارگردانان سینما در نشستی، تفاهمنامه‌ای در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و روحیه داوطلبی در انجام امور خیر با بهره‌گیری از توان اهالی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه منعقد کردند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به این مطلب که هنرمندان همواره در کنار جمعیت هلال‌احمر برای جلب و هدایت کمک‌های مردمی به نفع آسیب‌دیدگان هستند، افزود: ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی امدادی و کمک‌های اولیه و خدمات داوطلبانه به منظور تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر، ارائه کمک‌های حمایتی درمانی و توانبخشی به کارگردانان داوطلب جمعیت بر اساس این تفاهمنامه، برای ارایه خدمات این سازمان به هنرمندان در نظر گرفته شده ‌است.

رافع با بیان اینکه برای همه هنرمندان کارت عضویت در جمعیت هلال‌احمر صادر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: این حرکت فرهنگی موجب هم‌افزایی در فعالیت‌های بشردوستانه و نشاندن لبخند بر چهره نیازمندان شود.

وی اضافه‌کرد: خوشبختانه هم‌اکنون با وجود هنرمندان توانمند و صاحب نام هنری در کشور و جایگاه کانون کارگردانان سینما در کشور و همچنین ظرفیت‌های اعلامی آن می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق کارهای ماندگار و تأثیرگزاری را در زمینه فرهنگ‌سازی از طریق به تصویرکشیدن اقدامات انسان‌دوستانه داوطلبان در فیلم‌ها و تولیدات سینمایی انجام داد.

رییس سازمان داوطلبان هلال‌احمر، هنر را رسا ترین ابزار انتقال پیام دانست و افزود: شاید تأثیر یک اثر هنری با چندین ساعت سخنرانی برابری نموده و در پایان نیز این اثر هنری زمینه یک سری مباحث دیگر در ذهن مخاطب شود تا با جستجو در تأثیرات مثبتی که باقی می گذارد بر داشته های خود بیفزاید.

اسدیان رییس کانون کارگردانان سینما هم در این نشست صیانت از کرامت و انسان‌دوستی را وظیفه خواند و گفت: در حال حاضر اهداف متعالی جمعیت هلال‌احمر بدون محدودیت همه نیازمندان و جامعه‌بشری را در برگرفته است.

اسدیان با اشاره به برنامه‌ها و اهداف این کانون که هم‌اکنون به عنوان یک مرجع مورد وثوق هنرمندان درکشور تبدیل به پایگاهی ارزشمند هنری شده است افزود: یکی از ویژگی‌های جالب فعالیت‌های داوطلبانه، بدون نمود بودن آن در جامعه و ارائه بدون چشمداشت بودن آن است که این امر موجب شده تا هنرمندان از این حرکت استقبال فراوانی کنند.

وی در ادامه این نشست مشترک با اعلام آمادگی برای اجرای کامل مفاد تفاهمنامه اظهارداشت: امیدواریم این تفاهمنامه پایه یک پیوستگی و همکاری خوب بین یک بخش فرهنگی و یک سازمان بزرگ با فعالیت‌های چشمگیر انسان‌دوستانه را رقم بزند.

اسدیان ادامه داد: شاید ثمره این حرکت بعد از سال‌ها محقق شود اما به جرات می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتی است که من در طول مسئولیت‌ام در این کانون داشته‌ام.

داریوش فرهنگ بازیگر سینما و تلویزیون و مازیار میری، کارگردان هم در این نشست به نمایندگی از هنرمندان علاوه بر قدردانی از این اقدام، راهکارهای خود را در زمینه فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن داوطلبی و انجام امور عام‌المنفعه ارائه کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین