|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه اروپا نقش ایران را در منطقه به خوبی درک کرده است، گفت: پس از برجام علاقه زیادی را از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری همه جانبه شاهد هستیم.
محمد جواد ظریف پس ار پایان دیدارهای دیپلماتیک خود با مقامات بلژیک و اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف و دستاوردهای این سفر اظهار داشت: اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه بر اجرای برجام و تضمین همکاری ها هم اکنون آماده همکاری در دیگر زمینه ها با ایران است.

وی با بیان این که در این سفر با مقامات مختلفی از اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کردم تصریح کرد: علاوه بر این ۲ سخنرانی یکی در پارلمان و دیگری در موسسه وزارت خارجه بلژیک داشتم.

وی افزود: بحث ها حول محور همکاری های ایران و اتحادیه اروپا و بلژیک بعد از برجام بود.

ظریف گفت: پس از برجام علاقه زیادی را از سوی اتحادیه اروپا برای همکاری همه جانبه شاهد هستیم؛ همکاری های اقتصادی سیاسی و منطقه ای.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: اتحادیه اروپا علاوه بر علاقه برای اجرای برجام و تضمین همکاری ها که یک نمونه آن اجرایی شدن سوئیفت بود و بانک های ما به سوئیفت متصل شدند؛ هم اکنون برای همکاری های دیگر کار می کند، از جمله همکاری های بانکی که در دیدار با رییس پارلمان اروپا و همچنین دیدار با خانم موگرینی در این زمینه بحث و گفتگو کردیم. افراط ،جنگ یمن و سوریه نیز از جمله موضوعات دیگر بود که در این سفر درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

وی تاکید کرد: زمینه برای یک همکاری وسیع تر با کشورهای اروپایی فراهم است. این کشورها نقش ایران در منطقه و زمینه همکاری های جدی با ایران را به خوبی درک کرده اند و احساس می کنیم آینده روابط خوبی در انتظار ایران و اروپاست.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین