کد خبر: ۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
توصيه می‌شود دور خريد ميوه‌های گلخانه‌ای يك خط قرمز بكشيد چرا كه اين ميوه‌ها علاوه بر نداشتن طعم مناسب، معمولاً حاوي كود و سموم شيميايي زيادي نيز هستند.
باور می‌كنيد اگر بگوييم پوست موز فقط براي زمين خوردن نيست؟ آيا می‌دانستيد پوست كندن خيار و حتي كيوي پيش از مصرف آنها از جمله مهم‌ترين اشتباهاتي است كه مرتكب می‌شويم؟

 اصلاً چرا انار و پرتقال را با پوست نخوريم؟! شايد با خواندن همين چند جمله از تعجب شاخ در آورده باشيد اما بد نيست بدانيد بررسي‌های اخير محققان نشان می‌دهد پوست كندن بسياري از ميوه‌ها نه تنها خوب نيست بلكه ارزش غذايي آنها را نيز كاهش می‌دهد.

البته مصرف پوست ميوه‌ها شرايط ويژه‌ای دارد؛ مثلاً اينكه ميوه بايد خوب شسته شود و در محل مناسبي نگهداري شود.

حالا اينكه چه ميوه‌ای را با چه شرايطي با پوست بخوريم، سوژه اصلي اين مطلب است. به گفته متخصصان تغذيه، استفاده از كودها و سموم شيميايي و تجمع آنها در پوست ميوه‌ها موجب نگراني مصرف كنندگان و پرهيز از خوردن ميوه‌ها با پوست می‌شود؛ موضوعي كه تا حد زيادي واقعيت دارد و به همين دليل است كه خانواده‌ها بايد درصورت امكان سراغ محصولات ارگانيك بروند تا ميوه‌ها را بعد از يك شست‌وشوي معمولي با پوست بخورند.

البته روش‌هایی هم وجود دارند كه به كمك آنها می‌توانيم از تميز شدن ميوه‌های غير ارگانيك مطمئن شويم و بدون هيچ دردسري قانون «گاز بايد زد با پوست» را رعايت كنيم.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین