|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۸۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
مرکز پایش و راهبری هوشمند و آنلاین شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب قم دیگر پروژه‌ای بود که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
همزمان با دهه مبارک فجر، پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در قم به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم صبح سه‌شنبه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در قم برگزار شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۳ قم، خطوط انتقال فاضلاب شهر قم، خطوط اصلی فاضلاب شمالی قم، مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان قم و مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان قم از جمله طرح‌هایی بود که افتتاح شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب قم از مدر‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور است و در تراز پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌ای فاضلاب دنیا قرار دارد.

تصفیه خانه فاضلاب شماره ۳ قم ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر و تصفیه لجن با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

تولید برق از فاضلاب یکی از ویژگی‌های تصفیه‌خانه فاضلاب قم است.

مرکز پایش و راهبری هوشمند و آنلاین شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب قم دیگر پروژه‌ای بود که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

قم نخستین استان کشور است که این مرکز را در تراز کشورهای توسعه یافته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و راه‌اندازی کرده است.

همچنین با راه‌اندازی این مرکز تمام شهرهای استان به صورت هوشمند از دور قابل سنجش و کنترل هستند که افتخارات فنی و مهندسی آبفای قم به شمار می‌رود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین