|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
رضا کیانیان با انتشار عکسی از خودش در اینستاگرام به معضل روز دهه هفتادی ها پرداخته است. به فاصله طبقاتی و از بین رفتن اصول اخلاقی...
این هنرمند بزرگ سینما و تئاتر نوشته: در كشور ما اتفاقات عجيبى افتاده كه همه سعى مى كنيم نبينيم شان و حتی در موردشان بحث نكنيم. معضلات دهه هفتادى ها هم بخشى از همين مسائل است. مثل فرهنگ "دور دور ". دور دور يعنى چى؟ يعنى يك اتفاق بزرگ تر در جامعه در حال رخ دادن است كه نمى شود از كنارش به سادگى گذشت ، و نباید چشم مان را به رویش ببندیم . آيا مى شود در موردش فيلم ساخت؟

کیانیان ادامه داده: پورشه سوارى در تهران يعنى چى؟ پورشه و مازراتی در خیابان های تهران يعنى تحقير عمومی . يعنى تحقیر همه جوان ها! وقتى شمار اندكى، خیل جوانان تحصیل کرده و بیکار را با راندن مازاراتى و پورشه تحقير مى كنند حتما اتفاقى نامبارک در جامعه در حال رخ دادن است. آيا ما مى توانيم درباره ى چهره ى واقعى اين جوان ها فيلم بسازيم ؟

رضا کیانیان

بازیگر فیلم «کفشهایم کو» به تحقیری که در جامعه در حال اتفاق افتادن است با ذکر مثالی اشاره کرده و نوشته: من خودم يك بار شاهد بودم كه در سعادت آباد سر خیابان كيان، نيروى انتظامى يك پورشه را كه خلاف كرده بود متوقف كرد. افسر به راننده اش گفت : " نمى خواهى معذرت بخواهى؟" راننده گفت :" نه!" ماشين من يك ميليارد و نيم مى ارزد و مى توانم خودت و كل اداره ات را با آن بخرم. چرا بايد معذرت خواهى كنم؟"

رضا کیانیان در پایان معتقد است: آن افسر نيروى انتظامى كه جلوى من و بقيه ى مردم به خاطر اين رفتار تحقير شد از اين به بعد چه كار مى كند ؟ از اين قصه ها آيا مى توانیم فيلم بسازیم؟ مسلم است نه. پس خود به خود وقتى نمى توانيم درباره دهه هفتادى ها فيلم بسازيم ، سراغ دهه شصتى ها مى رويم كه البته هنوز به اصول اخلاقى باور دارند...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین