|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
ساز ویلنی که در کشتی تاریخی «تایتانیک» نواخته شده بود، به قیمت یک میلیون و 450 هزار دلار چکش حراج خورد.
یک حراجی در انگلیس، ویلنی را که یک قرن پیش روی عرشه‌ کشتی معروف «تایتانیک» نواخته شده بود به قیمت یک میلیون و 450 هزار دلار به فروش رساند که این رقم بیش از دو برابر رقمی است که پیش‌بینی می‌شد به فروش برسد.

با این حال این ابزار موسیقی رکوردی جهاین را برای یادگاری‌های باقی مانده از کشتی «تایتانیک» به ثبت رسانده است. این ساز که دیگر قابل استفاده نیست، متعلق به «والاس هنری هارتلی» 33 ساله، رهبر گروه موسیقی «تایتانیک» بوده است.

وی به همراه هفت نوازنده‌ی دیگر در زمان تصادف کشتی با کوه یخی آهنگ می‌زدند تا فضا را برای مسافران وحشت‌زده آرام کنند. در لحظات آخر مردم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند تا سوار قایق‌های نجات شوند، اما این نوازندگان از جان خود گذشته و سعی می‌کردند مسافران را تسّلی ببخشند. صحنه‌ فداکاری این افراد در فیلم معروف سال 1997 «جیمز کامرون» با بازی درخشان لئوناردو دی‌کاپریو و «کیت وینسلت» به تصویر درآمده است.

در حادثه 14 آوریل 1912 کشتی «تایتانیک» 1517 نفر جان خود را از دست دادند. حراجی که این ویلن را به معرض فروش گذاشت، طی هفت سال ده‌ها هزار دلار هزینه کرد تا اصل بودن این ابزار موسیقی را از طریق دانشمندان‌، متخصصان هنری و تاریخدانان متبحر تایید کند.

جسد نوازنده‌ی ویلن «تایتانیک» 10 روز پس از غرق کشتی پیدا شد، اما ساز او در میان وسایلی که به همراه داشت نبود؛ اما حراجی انگلیسی با بررسی‌های بسیار ثابت کرد که ویلنی که سال 2006 در یک اتاق زیر شیروانی کشف شد، همان سازی است که در عرشه‌ تایتانیک نواخته شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین