کد خبر: ۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
ری‌را عباسی با گله از وضعیت انتشار آثارش و کوتاهی برخی ناشران،اخیرا هم به خاطر گفت‌وگوی تلفنی با یکی از ناشرانی که مجوز نشر کتابم را گرفته، اما آن را منتشر نمی‌کند، در بیمارستان و در بخش سی‌سی‌یو بستری شدم.
عباسی گفت: مجموعه شعری را با عنوان «ولنتاین، گوسفند سفید» آماده انتشار دارم. این مجموعه که قرار است در 140 صفحه منتشر شود، دو ماه است برای اخذ مجوز به ارشاد فرستاده شده است.

او افزود: شعرهای این مجموعه سروده‌های سال‌های 84 تا 88 من هستند و بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی ترجمه و در آنتولوژی‌ها، روزنامه‌ها و مجلات مختلف منتشر شده‌اند. این مجموعه با ترجمه مریم علاء امجدی و سعید فیض‌پور به صورت دوزبانه فارسی و انگلیسی منتشر خواهد شد. این شعرها که در قالب سپید سروده شده‌اند، برای این‌که در طیف‌های مختلف خواننده داشته باشند، به تناوب چیده شده‌اند. بسیاری از‌ آن‌ها به دلیل نگاه من به صلح، صلح‌طلبانه هستند و برخی درباره مشکلات و گره‌های عاطفی زنان و نگاه زنانه به هستی زن و مشکلاتش هستند.

عباسی همچنین اظهار کرد: اثر دیگرم کتابی است به نام «صلح، شعر زندگی» که مجوز انتشار گرفته، اما چهار ماه است منتظر انتشار آن هستم. همچنین دو رمان بلاتکلیف در ارشاد دارم. این موارد باعث شده‌اند من در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی قرار بگیرم. فکر می‌کنم قرار است بیش‌تر کتاب‌هایم با بن‌بست روبه‌رو شوند.

او اضافه کرد: ما زن‌ها بخشی از زندگی‌مان را بدون اتاق و بدون هیچ‌گونه شرایط کار کردن و با تبعیض می‌نویسیم. کی قرار است این تبعیض‌ها از دوش زنان برداشته شوند؟ البته بعضی از زن‌ها نه کتاب شعر دارند و نه شاعرند، اما از هر لابی‌ای عبور می‌کنند و هر اتفاقی برای‌شان می‌افتد.

عباسی در ادامه گفت: مجموعه داستان «سی‌ پری چهارشنبه‌ها» و مجموعه شعرهای «برای این زن لر دیگر تفنگ نیاورید» و «چه کسی پنهان‌تر تو را دوست دارد؟» هرکدام چند بار چاپ شده‌اند، اما در سال‌های گذشته به دلیل کوتاهی ناشر تجدید چاپ نشدند. من بعد از شکایت‌های بسیار توانستم بالأخره آن‌ها را از ناشر پس بگیرم و حالا آماده‌ام آن‌ها را برای تجدید چاپ به ناشر دیگری بسپارم.

او همچنین گفت: من چندین‌بار به ارشاد مراجعه کرده‌ام، اما هیچ‌کس نمی‌تواند کاری کند. باید هم ناشر، هم نویسنده و هم دوره‌گرد باشیم. همه سابقه مرا می‌دانند. حداقل برای اولین کتابم سه ماه تمام در خیابان‌ها بودم. اخیرا هم به خاطر گفت‌وگوی تلفنی با یکی از ناشرانی که مجوز نشر کتابم را گرفته، اما آن را منتشر نمی‌کند، در بیمارستان و در بخش سی‌سی‌یو بستری شدم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین