کد خبر: ۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹
اسکای نیوز هفته پیش در گزارشی تکان‌دهنده خبر داد: «داعش در یکی از مناطق تحت کنترلش» دانشکده‌ای دایر کرده که در آن شیوه ساختن و استفاده از وسائل نقلیه بمب‌گذاری شده بدون راننده (هدایت از راه دور) را به اعضای داعش آموزش می‌دهد.»
روزنامه شهروند در یادداشتی به قلم حمید  هوشنگی معاون خبری اسبق ایرنا نوشت:

وسعت گرفتن وحشیگری لجام‌گسیخته داعش و وقوع جنایات کم‌سابقه این سازمان مخوف تروریستی در پایتخت‌های اروپایی، قطعا یکی از دلایلی است که غرب را به تعامل با ایران ترغیب کرده است. منابع اطلاعاتی غرب اینک کمترین تردیدی ندارند که قدرت گرفتن داعش بدون کمک بی‌دریغ حکام ریاض و شیوخ نفتی خلیج فارس مطلقا امکان‌پذیر نبود. تفکر وهابی با استفاده از عناصر سلفی‌ها و تکفیری‌های رادیکال، که ابتدا با هدف مقابله با نفوذ ایران در منطقه آغاز شد، اینک ابعاد بسیار خطرناکی پیدا کرده و کمک‌های عربستان و شرکایش به داعش، منبع تغذیه اصلی تروریزم کوری است که ظهورش در عراق و سوریه ابتدا با استقبال غرب روبه‌رو شده بود. به ٣ خبر زیر که در ١٠ روز اخیر منتشر شده است، توجه کنید: 

١- به گزارش چند خبرگزاری «یک عضو داعش به دستور سرکردگان این سازمان، مادرش را هفته پیش در میدان شهر با شلیک چند گلوله در ملاءعام شخصا اعدام کرد! جرم مادر، توصیه به فرزند به ترک داعش بود!» حضور افرادی که این‌چنین شست‌وشوی مغزی یافته‌اند در هر نقطه دنیا می‌تواند جنایات فوق تصوری را سازمان دهد.

٢- اسکای نیوز هفته پیش در گزارشی تکان‌دهنده خبر داد: «داعش در یکی از مناطق تحت کنترلش» دانشکده‌ای دایر کرده که در آن شیوه ساختن و استفاده از وسائل نقلیه بمب‌گذاری شده بدون راننده (هدایت از راه دور) را به اعضای داعش آموزش می‌دهد.» بدیهی است با بازگشت این «دانش‌آموختگان» به اروپا، دیگر نیازی به هدایت خودرو بمب‌گذاری شده به‌وسیله یک داعشی انتحاری نخواهد بود و فجایع بزرگی بدون تلفات اعضای داعش می‌تواند رخ دهد!

٣- ساندی تلگراف چاپ لندن، یکشنبه همین هفته نوشت: شهر کوچک «منبیج»  در بخش متصرفی داعش در استان حلب سوریه «لندن کوچک» نامیده می‌شود. علت این نام‌گذاری، حضور بیش از صد جوان مسلمان انگلیسی عضو داعش در این شهرک سوری است، بقیه جنگجویان خارجی «لندن کوچک» آلمانی، فرانسوی و الجزایری هستند. این شهرک در فاصله نیم ساعتی مرز ترکیه نخستین نقطه ورود اعضای اروپایی جذب شده داعش هستند که از ترکیه وارد سوریه می‌شوند. غرب می‌داند با بازگشت اتباع خارجی داعش به اروپا، وقوع کشتارهایی از نوع کشتار زنجیره‌ای جمعه ١٣ نوامبر ٢٠١٥ در پاریس که در آن ١٣١ تن جان باختند یا حملاتی از نوع حادثه تروریستی سه‌شنبه ١١ سپتامبر ٢٠٠١ در آمریکا که بیش از ٣هزار قربانی گرفت، یا حادثه سوم دسامبر ٢٠١٥ سن برناندینو در کالیفرنیا که ١٤ قربانی گرفت، همگی به‌وسیله تروریست‌هایی انجام گرفت که در مکتب سلفی- وهابی و تکفیری آموزش گرفته بودند و وقوع اقدامات تروریستی مشابه این حملات در آینده و هر نقطه از غرب کاملا محتمل است.

بنابراین کشورهای غربی ناگزیرند علاوه بر نابودی داعش، به فکر محدود کردن فعالیت‌های ریاض در گسترش رادیکالیزم وهابی- سلفی - تکفیری نیز باشند. ایران می‌تواند در این اقدام بین‌المللی در کنار غرب بایستد! دکتر ظریف در مقاله تحسین‌برانگیزش در نیویورک تایمز که دیروز یکشنبه با عنوان «از ١١ سپتامبر تا سن برناردینو رد پای اتباع یا تفکر سعودی پیداست» در این روزنامه منتشر شد، به درستی خطرات تفکر وهابیگری حکام ریاض برای صلح جهانی را یادآور شد و دلایل سیاسی نیاز عربستان به ایجاد تنش و حمایت از فرقه‌گرایی در خاورمیانه را به خوبی ترسیم کرد. ظریف در بخشی از مقاله مستندش نوشته بود: «عربستان نگران است که با کنار رفتن پرده بهانه‌جویی‌های هسته‌ای، تهدید جهانی واقعی، یعنی نقش فعال این کشور در پشتیبانی از افراط‌گرایی خشن نمایان شود. جلوه‌های توحش و بربریت آشکار است. در خانه، جلادان دولتی با شمشیر گردن می‌زنند، مشابه اعدام اخیر ٤٧ زندانی در یک روز، شامل یک عالم محبوب مذهبی که عمر خود را وقف ترویج دفاع مسالمت‌آمیز از حقوق مدنی کرده بود. در خارج (داعش) هم مردان نقاب‌دار سرها را با چاقو از بدن جدا می‌کنند. ...»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین