|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
آقای ضرغامی از طبقه نظامی ها بود و آقای سرافراز از کارمندان و این طبیعی است که با روی کار آمدن آقای سرافراز این تصور به وجود آید که شاید قرار است روند متعادل تری در پیش گرفته شود درحالی که هر دو از یک جبهه هستند
اختلاف صدا و سیما و دولت یازدهم از همان روزها تشکیل دولت مشخص بود  و حتی می توان ریشه این اختلاف را به قبل از انتخاب دکتر حسن روحانی دانشت زمانی که رسانه ملی تمام تلاش خود را کرد تا کاندیدایی دیگر رای بیاورد اما اقبال عمومی با کاندیدایی دیگر بود. 

با پایان دوره عزت الله ضرغامی و روی کار آمدن محمد سرافراز این تصور به وجود امد که شاید قرار است رسانه ملی به معنای واقعی ملی شود و همه افکار در آن سهمی داشته باشند اما بعد از مدتی مشخص شد که راه همان راه است.

مصطفی ایزدی کارشناس در امور رسانه و فعال سیاسی در این راستا به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : تفاوت آقای سر افراز و آقای ضرغامی تفاوت در دیدگاه نیست . وی ادامه داد :  آقای ضرغامی از طبقه نظامی ها بود و آقای سرافراز از کارمندان و این طبیعی است که با روی کار آمدن آقای سرافراز این تصور به وجود آید که شاید قرار است روند متعادل تری در پیش گرفته شود درحالی که هر دو از یک جبهه هستند 

وی افزود: به نظر می رسد حمایت از یک جبهه موجب شده است تا این دیدگاه تا حدودی در اداره رسانه ملی وارد شود و کمتر صدای منتقدین آن شنیده شود بنابراین تغییری در دیدگاه به وجود نیامده است که انتظار داشته باشیم در عملکرد نیز این تغییر پدیدار شود.

مصطفی ایزدی به مسئله عدم مجوز پخش برای مصاحبه با دکتر طریف نیز اشاره کرد و گفت: نمونه نگاه یکجانبه را می توان در برنامه شب یلدا و موضوع مصاحبه با دکتر ظریف دید. درواقع  وقتی که همه منتظر هستند در برنامه 90 شاهد مصاحبه عادل فردوسی پور با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه باشند مجری در برابر دوربین صدا و سیما حاضر می شود و اعلام می کند که برنامه به دلیل عدم موافقت مسولین صدا و سیما پخش نمی شود این می تواند  تجلی همان نگاه یک سویه باشد 

ایزدی خاطرنشان کرد: برخی تحلیل می کنند که با توجه به نزدیکی انتخابات، پخش این مصاحبه  می تواند تبلیغاتی باشد به سود اکثریت اصلاح طلبان و اعتدالگرایانی که حامی ظریف هستند این درحالی است که چند دقیقه بعد در برنامه ای دیگر غلامعلی حدادعادل صحبت می کند و فال حافظ می گیرد؛ حدادعادلی که هم نماینده مجلس است و هم نماینده جبهه اصولگرا، حال باید پرسید ایا این رفتار صدا و سیما تبلیغات انتخاباتی نیست ؟! 

وی اظهار داشت:  به نظر می رسد حرکت در مسیر رویکرد و عملکرد دولت چندان به مذاق جناح مورد توجه صدا و سیما خوش نیامده است از این رو عملکرد دولت که برجام، توجه به هنر و موسیقی و فرهنگ و مسائل داخلی و... است با مخالفت صدا و سیما رو به رو می شود.  

این کارشناس رسانه با انتقاد نسبت به توجیهاتی که مسئولین صدا و سیما مطرح می کنند گفت: زمانی که در رابطه با برجام به صدا و سیما انتقاد می شد اعلام می کرد که برای مثال 2500 ساعت به موافقان برجام اختصاص داده شده و در مقابل 2000 ساعت به مخالفان درحالی که این نوع تحلیل بسیار نادرست است چرا که قطعا یک گفت و گو 1 ساعته در یک برنامه درجه 2 رادیویی نمی تواند با یک برنامه پر مخاطب گفت و گوی ویژه خبری بعد از اخبار 22.30 یا اخبار 20:30 برابر باشد اما مشاهده شد صدا و سیما در برنامه های کم مخاطب تر از موافقان برجام دعوت می کند؛ در حالی که در گفت و گوی ویژه خبری اقای زاکانی به تنهایی پی در پی مخالف برجام صحبت می کند و حتی اجازه حضور به کارشناس وزارت امور خارجه آقای بعیدی نژاد داده نمی شود .

وی در پایان تاکید کرد: به نظر می رسید آقای سرافراز که خود از خانواده صدا و سیما است و با رسانه آشنایی کامل دارد نسبت به دوره قبل رویکرد بهتری از خود نشان دهد که متاسفانه اینگونه نشد و امروز باید گفت به عملکرد صدا و سیما که نام رسانه ملی معرف آن است، نمی توان نمره خوبی داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین