قائم مقام جديد وزير راه و شهرسازي :‌
کد خبر: ۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي با اشاره براينكه بايد منزلت سازمان ، شركت ها و واحدهاي هواپيمايي كشوري را تقويت كنيم ، ارتقاي ايمني ، استاندارد و كيفيت خدمات هواپيمايي در صنعت هوانوردي را خواستار شد .
علي محمد نوريان ‌كه در معارفه خود به عنوان قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي سخن مي گفت،‌ ‌با تاكيد بر حكم چند ماده اي وزير گفت: ‌ما بايد مسافر و مشتري را داراي جايگاه ويژه اي بدانيم و امنيت و آرمش اوليت اول ما باشد .

وي اظهار داشت:‌ بايد كاري كنيم كه كارمند هواپيمايي به شغل خود افتخار كند ، بايد ايمني و بي خطري را به عنوان اولين هدف خدمات به مسافر مورد توجه قرار دهيم .

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي تصريح كرد، بايد ‌صنعت هوايي و هواپيمايي را به محلي براي نگهداري نخبگان و مشاغل نخبگي تبديل كنيم .

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازي ،‌ وي عنوان كرد : بايد قدر خلبان ها ،‌ مراقبت پرواز ، الكترونيكي ها و به طور كلي عملياتي هاي خود را بدانيم و ميهمانداران كه در هوا به مانند يك پزشك يار و با استانداردهاي متفاوت و جهاني كار مي كنند را مراقبت و مواظبت كنيم .

نوريان گفت :‌ بايد با تقويت شركت هاي هواپيمايي ضمن حفظ مالكيت آنان، ‌از طريق تشكيل كنسرسيوم خطوط هوايي با استانداردهاي جهاني ايجاد كنيم .

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: ‌بايد توسعه صنعت هوانوردي را با توجه به ملاحظات زيست محيطي و كاهش آلودگي هوا و توجه به تغييرات اقليمي مد نظر قرار دهيم و توسعه مبتني بر بهره گيري از آخرين يافته هاي فناوري در ساختارهاي فرودگاهي ، ارتباطي و هواپيما باشد .

وي با اشاره به اينكه بايد آموزش ، پژوهش و نوآوري را درصنعت هواپيمايي به طور جدي مورد توجه و بازنگري قرار دهيم ،‌ياد آور شد:‌ بايد آگاه باشيم كه بخشي از سلامت پرواز مرهون زحمات شبانه روزي جامعه ديدباني و پيش بيني هاي هواشناسي هوانوردي مي باشد و از نقش تكنولو‍ژي و نرم افزارهاي پيچيده و سيستم هاي ماهواره اي ،‌ راداري و فناوري اطلاعات در صحت اطلاعات هواشناسي هوانوردي غافل نباشيم .

نوريان داشتن برنامه استرات‍ژيك براساس محورهاي ايمني ، سرعت و آسايش ، مقررات زدايي براي آماده سازي سياست ها و برنامه هاي جديد دولت ، تجاري سازي صنعت هوانوردي و بازرگاني نمودن آن و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي را از جمله برنامه هاي مهم برشمرده و توسعه اقتصادي كشور را عجين با حمل و نقل دانست .

قائم مقام وزير راه و شهرسازي ، جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي از طريق فراهم آوردن زمينه هاي قانوني و روش هاي جذب سرمايه ، جلب مشاركت مردم ، گسترش پو.شش بيمه در همه فعاليت ها و دستيابي به سهم بيشتر از حمل ونقل بازارهاي منطقه اي و بين المللي و مقرردات زدايي در ارتباط با شرايط فعاليت و ورود حرفه ورزان و سرمايه گذاران بخش خصوصي در صنعت هوايي را از ديگر محورهاي مورد توجه اعلام كرد .

وي افزود:‌ ارتقاي سطح ايمني فرودگاهي با التزام اخذ گواهينامه هاي فرودگاهي منطبق با استانداردهاي ايمني جهاني ، افزايش پروازهاي عبوري ازطريق ايجاد مسيرهاي دو طرفه و مستقيم و تنوع تعرفه ها جهت افزايش درآمدهاي حمل ونقل هوايي ،‌امنيت ملي و هماهنگي هاي لازم ميان نهادهاي لشكري و كشوري از موارد ديگري است كه براي استفاده بهينه از آسمان كشور در برنامه ها لحاظ شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین