|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
اگر مسئولان شهرداری تهران به دنبال پاسخ این سوال می گردند که "پولی که از عوارض دریافتی از مردم به‌دست می‌آید" در کجا و چگونه هزینه می شود بهتر است خود قدم پیش گذاشته و ابهامات مربوط به حسابرسی از سازمان های زیرمجموعه خود را پاسخ دهد.
سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران با حمله به دولت تدبیر و امید با ادعای عدم همکاری در تامین هزینه های مترو، گفته است: "زمان آن رسیده که مردم بدانند پولی که از عوارض دریافتی از آنها به‌دست می‌آید و پولی که از محل بودجه‌های میلیاردی حاصل از فروش نفت به‌دست می‌آید، کجا و چگونه هزینه می‌شود."

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این اولین باری نیست که مسئولان شهرداری تهران به این بهانه، اقدامات دولت را زیر سوال می برند اما هیچ گاه از کیفیت اقدامات خود در حوزه حمل و نقل سخنی بر زبان نرانده اند. پیش از این، شخص محمدباقر قالیباف و تعدادی از زیردستان او نیز انتقادات مشابهی را مطرح کرده بودند.

با این وجود، اظهارات معاون قالیباف که نوعی "ابهام آفرینی و مبارز طلبیدن" در آن مستتر است، سوالی دیگری را پیش کشیده که مدت هاست، خود شهرداری تهران درباره آن سکوت کرده است.

اگر مسئولان شهرداری تهران به دنبال پاسخ این سوال می گردند که "پولی که از عوارض دریافتی از مردم به‌دست می‌آید" در کجا و چگونه هزینه می شود بهتر است خود قدم پیش گذاشته و به طور مثال در اولین گام، ابهامات مربوط به حسابرسی از سازمان های زیرمجموعه شهرداری را پاسخ دهد.

اعضای شورای شهر تا کنون بارها بر لزوم حسابرسی از شرکت هایی مانند شرکت رفاه، بانک شهر یا شرکت جهان که شهرداری تهران در آنها سهم قابل توجهی دارد تاکید کرده اند اما هنوز به این موارد ترتیب اثر عملی داده نشده است.

به علاوه، عملکرد مدیریت شهری تهران که در ده سال گذشته زیر نظر محمدباقر قالیباف اداره شده، در حوزه حمل و نقل به اندازه ای اسف بار است که همچنان با اولین بارش ساده باران، ضعف های آن یکی یکی رونمایی می شود. در روزهای اخیر این قصه تکراری در خیابان های پایتخت به وضوح دیده شده و مانند هر سال هیچ اقدام خاصی هم برای رفع آن نشده است.

گذشته از مواردی از این دست، معاون شهردار تهران که پول مترو را از دولت طلب کرده، درباره این موضوع که چرا او و یکی دیگر از مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری، به صورت همزمان در اوایل مهرماه که شلوغ ترین فصل کاری آنها به حساب می آید، به سفر حج رفتند، توضیحی نداده است.

شاید بهتر باشد، محمدباقر قالیباف که این روزها وظیفه تخریب و جوسازی علیه دولت تدبیر و امید را به معاونان و زیردستان خود واکذار کرده، برای یافتن پاسخ این سوال که پولی که از عوارض دریافتی از مردم به‌دست می‌آید در کجا و چگونه هزینه می شود، سری به زیرمجموعه خود بزند تا پاسخ را بیابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین