|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
»
کد خبر: ۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: زمانی مسئولان تراز اول کشور می‌توانند با لحن محکم و قاطع در مسائل بین‌المللی صحبت کنند که مطمئن باشند افکار عمومی همراه و مؤید کار آنهاست.
فاطمه راکعی با اشاره به در پیش بودن مذاکرات ایران و 1+5 اظهار کرد: خوشبختانه در موضوع هسته‌یی با توجه به رویکرد آقای روحانی و تایید نوع تعامل بین‌المللی رییس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری، هیأت مسئول مذاکرات هسته‌یی می‌تواند با اطمینان و قاطعیت بسیار بالایی وارد عمل شود و ان‌شاءالله تا پایان مذاکرات و خاتمه مشکلات موجود در بحث هسته‌یی به نفع کشورمان، مورد حمایت مردم و افکار عمومی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه "مذاکرات هسته‌یی با هماهنگی رهبری انجام می‌شود"، افزود: هیچ مقام رسمی و دولتی نمی‌تواند خارج از این واکنشی داشته باشد و اگر رأی و نظر دیگری دارند به احترام رهبری و رییس‌جمهور که با هماهنگی به این نتیجه رسیده‌اند، باید با تمام ظرفیت مدافع این رویکرد باشند و از موضع مثبت هر کمک و تعاملی که لازم است با هیأت مذاکره‌کننده و شخص رییس‌جمهور داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "از احزاب شناسنامه‌دار و اشخاص حقیقی انتظار می‌رود که دولت و تیم مذاکره‌کننده را همراهی کنند"، تصریح کرد: هر عقل سلیمی که به منافع کشور و نظام بیاندیشد باید فرصت دهد تا مذاکرات به نفع احسن و روش‌های درست دیپلماتیک انجام شود و پس از آن اگر دیدگاه و نظراتی در برخی مسائل وجود داشت، مطرح شود و دولت را کمک کند.

راکعی با بیان اینکه "اجماع ملی در حال حاضر بر این است که مذاکرات 1+5 به نحو احسن به حفظ منافع مردم و کشور بیانجامد"، تاکید کرد: بر این اساس، هر اخلالی در این روند، پسندیده نخواهد بود. اگر خللی از طرف افرادی در دولت یا نهادهای حاکمیتی و نهادهای رسمی صورت گیرد، به روند مذاکرات لطمه خواهد زد و مردم آن را نخواهند بخشید.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر انجام نظرسنجی برای رابطه با آمریکا، گفت: به نظر من بدون انجام نظرسنجی هم رأی مردم مشخص است چون ملت ایران جنگ‌طلب نیستند و خواهان محیطی آرام هستند تا با آرامش به پیشرفت‌های مورد نظر نظام، به لحاظ مادی و معنوی، برسند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: امیدوارم با ادبیات درست و اصولی رییس‌جمهور و تعاملاتشان در سطح بین‌الملل و حصول نتایج مطلوب در مذاکرات اخیر شاهد رفع فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها و بازیافتن حرمت ایرانیان به حالت قبل از هشت سال گذشته در عرصه بین‌المللی باشیم.

راکعی همچنین با اشاره به اینکه "آقای دکتر ظریف از شخصیت‌هایی هستند که بازگشتشان به وزارت امور خارجه باعث خوشحالی همگان شد"، افزود: آقای ظریف با هماهنگی لازم با شخص رییس‌جمهور و کار کارشناسی، مذاکرات دنبال خواهد کرد و ما هم امیدوار هستیم که نتیجه برد - برد باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین