|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
عضو کمیسیون انرژی ضمن تاکید بر اینکه بنزین سهمیه‌ای 400 تومان می‌ماند، گفت: بنزین آزاد را به نرخ واقعی نزدیک می‌کنیم.
عبدالله تمیمی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در اصلاحیه بودجه گفت: مطمئناً افزایش قیمت حامل های انرژی با توجه به شرایط کشور در مجلس رای نمی آورد و با مخالفت نمایندگان روبرو می شود.


وی افزود: افزایش قیمت این حامل ها تورم را بالا می برد و بر تمام بخش ها تاثیر خواهد گذاشت، به همین دلیل کمیسیون انرژی و مجلس به آن رای نخواهد داد.


عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد: بحثی که ما در کمیسیون داشتیم این بود که بنزین سهمیه ای حدود همان 400 تومان باقی بماند و مقداری نیز سهمیه ها را افزایش دهیم که یکی از اعدادی که مطرح شد 80 لیتر به جای 60 لیتر بود، اما در کنار آن قیمت بنزین آزاد را افزایش دهیم.


وی در پاسخ به این سوال که قیمت بنزین آزاد چقدر افزایش خواهد یافت، گفت: ارقام متفاوتی مطرح است، اما اگر کارشناسان به این نتیجه برسند که قیمت واقعی بنزین حدود 2000 تومان است، می توانیم نرخ بنزین آزاد را تا 2000 تومان بالا ببریم.


تمیمی در مورد موضع وزارت نفت و حمایت این وزارت از افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: مجلس اجازه نمی دهد وزارت نفت قیمت بنزین سهمیه ای را بالا ببرد.


نماینده شادگان در مجلس درباره جایگزینی سهمیه خانواده به جای سهمیه خودرو گفت: با این طرح موافقیم که به جای اختصاص سهمیه به خودروها هر خانواده یک سهمیه بگیرد.


وی اظهار کرد: با این طرح عدالت بیشتر رعایت می شود؛ چون در شرایط فعلی برخی خانواده ها که خودرو ندارند هیچ سهمیه ای نمی گیرند و عملاً از این یارانه عمومی محروم هستند، در مقابل برخی از خانواده ها چند خودرو دارند و برای همه این خودروها نیز سهمیه می گیرند.


عضو کمیسیون انرژی در پایان گفت: با این طرح، سهمیه حدوداً 80 لیتری به کارت سرپرست خانوار می رود و کسانی که خودرو ندارند با عرضه این بنزین در بازار آزاد از عواید آن برخوردار می شوند و کسانی که چند خودرو دارند برای مصرف اضافی‌شان باید هزینه واقعی سوخت را بپردازند.

منبع: دانشجو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین