|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
منابع نخست وزیری ترکیه عصر روز سه شنبه به خبرگزاری دوغان گفتند تلاش مسوولان برای آگاهی از سرنوشت خلبانان روسی ادامه دارد و تخمین زده می شود که آنها در دست نیروهای مخالف بشار اسد اسیر شده اند.
در حالی که برخی از رسانه های ترکیه با عنوان خبر فوری از سالم بودن دو خلبان روسی ساقط شده توسط جنگنده های ترکیه در مرز این کشور با سوریه خبر می دهند، مقامات رسمی از اظهار نظر در این زمینه خودداری می کنند.

منابع نخست وزیری ترکیه عصر روز سه شنبه به خبرگزاری دوغان گفتند تلاش مسوولان برای آگاهی از سرنوشت خلبانان روسی ادامه دارد و تخمین زده می شود که آنها در دست نیروهای مخالف بشار اسد اسیر شده اند.

این درحالی است که برخی از رسانه های ترکیه گزارش های تصویری از سقوط خلبانان روسی با چتر نجات و هدف قرار گرفتن آنها توسط معارضان سوری پخش کرده اند و در رسانه های اجتماعی نیز تصویری از یک جسد که ادعا شده متعلق به یکی از خلبانان روسی ، پخش شده است.

خبرنگاران خبرگزاری آناتولی و شبکه خبرترک نیز که در نزدیکی مرز در حال تعقیب تحولات مرزی و حملات نیروهای ارتش سوریه به تروریستها در نزدیکی مرزهای این کشور بودند، لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده روسی و سقوط آن و نجات دو خلبان توسط چتر نجات را به طور زنده به تصویر کشیده اند.

اما شبکه های خبری ان.تی.وی و خبرترک نیز به نقل از منابع خود گزارش کردند که خلبانان روسی سالم هستند و ترکیه می خواهد در تماس با معارضان سوری، زمینه انتقال آنها به ترکیه را فراهم آورد.

گویا آنکارا با توجه به واکنش بسیار تند روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، می خواهد با تحویل سالم خلبانان روسی، قدری از تنش پیش آمده بکاهد.

اما برخی از رسانه ها نیز در گفت و گو با ترکمن های سوری که علیه دولت سوریه می جنگند، گزارش دادند هر دو خلبان را در حین سقوط با چتر نجات هدف قرار داده اند.

ترکیه هنوز به طور رسمی ساقط کردن جنگنده روسیه را نپذیرفته است. ترکیه ادعا می کند یک جنگنده ساخت روسیه از نوع سوخو 24 که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود ساقط کرده است. اما هنوز روشن نیست که این جنگنده متعلق به کدام کشور بوده است.

این درحالی است که مسکو تعلق این جنگنده را به روسیه تایید کرده و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، امروز در ملاقات با عبدالله دوم پادشاه اردن، با اشاره به سقوط یک هواپیمای جنگنده این کشور توسط نیروی هوایی ترکیه دولت آنکارا را متهم کرد که از پشت به روسیه خنجر زده است. رییس جمهوری روسیه نسبت به پیامدهای و نتایج منفی این اقدام به دولت ترکیه هشدار داد و این کشور را همدست تروریست ها خواند.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین