|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
رئیس‌جمهور روسیه گفت: جنگنده سوخو 24 در یک کیلومتری مرز ترکیه و در ارتفاع شش هزار متری در پرواز بوده و با موشک‌های هوا به هوا هدف قرار گرفته است. این جنگنده با چهار کیلومتر فاصله از خاک ترکیه در سوریه سقوط کرده است.
رئیس‌جمهور روسیه اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده این کشور برفراز آسمان سوریه را به مثابه خنجر زدن از پشت توصیف کرد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از روسیاالیوم"؛ "ولادیمیر پوتین" -رئیس جمهور روسیه- در کنفرانس خبری مشترک با "عبدالله دوم" -پادشاه اردن- گفت: سرنگونی جنگنده روسیه بر فراز سوریه مثل خنجر زدن از پشت است.

پوتین تأکید کرد: جنگنده ما در خاک سوریه سرنگون شده است‎. جنگنده‌های روسیه هیچ تهدیدی برای ترکیه نیستند.‎

وی در ادامه افزود: سرنگونی جنگنده ما در خاک سوریه به شدت روابطمان با ترکیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد و دارای تبعات جدی برای روابط دو کشور است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: جنگنده سوخو 24  در یک کیلومتری مرز ترکیه و در ارتفاع شش هزار متری در پرواز بوده  و با موشک‌های هوا به هوا هدف قرار گرفته است. این جنگنده با چهار کیلومتر فاصله از خاک ترکیه در سوریه سقوط کرده است.

پوتین افزود: گروه تروریستی داعش از فروش نفت درآمد هنگفتی به دست آورده است؛ برخی ارتش‌های جهان از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند.

عبدالله دوم نیز در ادامه این کنفرانس خبری مشترک اعلام کرد: باید دیدگاه واحدی را برای مبارزه با داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی ایجاد کنیم. جامعه بین‌الملل باید در چارچوب ائتلافی واحد با تروریسم مبارزه کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین