|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
از اینرو چندی پیش دولت لایحه ای را به منظور شفاف سازی هزینه های انتخابات مطرح کرد که دیروز دوفوریت آن در صحن علنی بهارستان مورد بررسی قرار گرفت و دو فوریت آن به رای گذاشته شد که تنها یک فوریت آن رای اورد.
وقتی راه یابی پول های کثیف به انتخابات از سوی وزیر کشور مطرح شد موجی از انتقادات به ویژه از سوی بهارستانی ها راهی این وزارتخانه شد. هرچند رحمانی فضلی در مجلس اعلام کرد که از سخنانش برداشت درستی نشده است اما بحث این طرح  یک مزیت داشت و آن تلاش برای شفاف سازی در زمینه هزینه های مصرف شده در انتخابات بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، طی یکی دو سال اخیر مباحثی مطرح شد در رابطه با اینکه برخی کاندیداهای انتخابات از سوی افرادی مبالغی را برای تبلیغات گرفته و در این زمینه مصرف کرده اند از این رو جرقه های اولیه برای کنترل فضای مالی انتخابات از سوی دولت زده شد.

از اینرو چندی پیش دولت لایحه ای را به منظور شفاف سازی هزینه های انتخابات مطرح کرد  که دیروز دوفوریت آن در صحن علنی بهارستان مورد بررسی قرار گرفت  و دو فوریت آن به رای گذاشته شد که تنها یک فوریت آن رای اورد.



علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در این راستا به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: این قانون خوبی است و نیاز به کار دارد.

 وی ادامه داد : هرچند تمام تلاشمان را کردیم که دوفوریت این طرح رای بیاورد اما تنها یک فوریت لایحه تصویب شد.

 محجوب افزود : در زمان رای گیری کسانی که دستشان برای 4 (موافق لایحه) بالا بود بیشتر از کسانی بودند که رای دادند و این نشان داد که برخی شاید حضور قلبشان به اندازه نبوده است.

نماینده مردم تهران همچنین بیان کرد: قرار است این لایحه در کمیسون بررسی شود و امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر به سرانجام برسد و اجازه ندهد که این طرح به کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: اصل کار اقدام مهمی است و این اقدام دولت کمک به مجلس آتی است و به نظر می رسد، درواقع حرکت دولت اقدام مهمی است که به نفع مجلس آینده به پیش آورده است.

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه به انتخابات پیش رو خواهد رسید یا خیر گفت: باید به انتخابات برسد و می رسد چراکه  این لایحه مربوط به شرایط نمایندگان در انتخابات نیست و آن یک هفته آخر در اسفند نیز می شود آن را اجرا کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین