|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
البته این رفتار نماینده عضو جبهه پایداری یک بار دیگر نیز مسبوق به سابقه است؛ زمانی که معترضین به مذاکرات و سند برجام اقدام به تحصن چند روزه و بدون مجوز در مقابل مجلس کرده بودند وی در میان آنها حاضر شده بود و با ایراد سخنرانی به آنها قول داد که نگذارد این سند در مجلس تصویب شود.
برهم زدن تجمعات و سخنرانی ها مسئله ای نیست که برای اولین بار در کشور مطرح شده باشد به ویژه آنکه در طول این چند ساله روندی کاملا قابل رشد و البته تامل برانگیز داشته است. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در هر کشوری ممکن است عده ای قانون شکن وجود داشته باشند که به هر نحوی برای مقابله با نظر مخالف خود به ابزار های غیر قانونی رو می آورند در ایران نیز این مسئله که جریانی افراطی سعی در پیش برد مقاصد خود از این طریق دارند موضوع پوشیده ای نیست. 

هرچند اخلال در مراسم های سخنرانی مسئله ای نیست که برای اولین بار با آن مواجه شده باشیم اما اینکه نمایندگانی که با رای مردم راهی خانه ملت شده اند و متولی قانون هستند آشکارا به حمایت این افراد بر می خیزند موضوعی غیر عادی است. 

ماجرا به روز پنجشنبه و حضور موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در شهرستان ورامین باز می گردد. زمانی که قرار بود این عضو مجمع روحانیون مبارز در همایشی شرکت کند برخی از وابستگان به جریانی خاص به سبک حادثه شیراز و حمله به علی مطهری سعی کردند مانع موسوی لاری شوند و تنش بالا گرفت.

این مسئله وقتی غم انگیز تر می شود که  حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در میان  تجمع کنندگان حاضر می شود و در حمایت از آنها سخنرانی می کند. 

البته این رفتار نماینده عضو جبهه پایداری یک بار دیگر نیز مسبوق به سابقه است؛ زمانی که معترضین به مذاکرات و سند برجام اقدام به تحصن چند روزه و بدون مجوز در مقابل مجلس کرده بودند وی در میان آنها حاضر شده بود  و با ایراد سخنرانی به آنها قول داد که نگذارد این سند در مجلس تصویب شود. 

توجیه نقوی حسینی برای رفتار خود


پس از گذشت  یک روز از این موضوع  واکنش ها نسبت به حادثه قرچک و ورامین شدت گرفت  و طبیعی است بخش عمده ای از انتقادات نیز به نوع رفتار نماینده این شهرستان باز گردد از اینرو نقوی حسینی در صدد توجیه رفتار خود برخاست .

 وی در گفت و گو با ایسنا ابتدا عنوان می کند که اساسا این همایش فاقد مجوز بوده است و اگر هم مجوزی صادر شده خلاف قانون بوده است ؛ این درحالی است که این نماینده مجلس به امور اداری به خوبی واقف است و حتی بر فرض محال اگر این همایش فاقد مجوز باشد نمی تواند توجیهی برای رفتارهای غیر قانونی در برخورد با این نشست باشد 

نماینده مردم ورامین عنوان می کند « حرکت مردم خودجوش بود و در آن روحانیون،خانواده شهدا و کسبه و همچنین مردم خیابان به این موضوع اعتراض کردند» گفت:‌ حدود 300 – 400 نفر از مردم معترض در آن‌جا حضور داشتند.

وی تصریح کرد: این گردهمایی مردمی نه برای برهم زدن اجتماعی بود و نه با کسی صحبتی شد و نه به کسی جسارت شد بلکه تنها مردم جمع شدند تا اعتراضشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از یک ساعت بنده از این اتفاق متوجه شدم و به آن محل رفتم و دیدم مردم خیلی آرام شعار می‌دهند. نهایتا این که بنده از مردم خواستم متفرق شوند و به آنها گفتم پیامتان را رساندید و حرفتان را گفتید، مردم به آرامی متفرق شدند و در آنجا هم به وزارت کشور هشدار دادیم نباید دیگر چنین مجوزهایی دهد.»

بر اساس گفته های نقوی حسینی اساسا نباید درگیری رخ داده باشد ،اما یک سوال باقی می ماند که اگر درگیری نبود چطور عمامه از سر موسوی لاری افتاد ؟! نماینده مردم ورامین در این رابطه هم توضیح می دهد که : به هیچ عنوان دست هیچ یک از شرکت کنندگان به ایشان نرسید و دو سه حلقه محافظ‌های آقای لاری هول شده بودند و در اثر کش و قوس آن‌ها این اتفاق افتاد. 

البته به نظر می رسد این نماینده عضو جبهه پایداری و مخالف دولت فراموش کرده است عنوان کند اگر شرایط آنگونه که او می گوید آرام بوده است دلیل هول کردن محافظان موسوی لاری چه بوده است ؟! 

پای مجوزی که دادم هستم 

اظهار نظرها تنها به نماینده ورامین ختم نمی شود و رئیس شورای تامین و فرماندار ورامین در مورد حادثه روز پنجشنبه به انتقاد شدید از نقوی حسینی می پردازد. 

فرماندار ورامین در گفت و گویی نسبت به مباحثی که نماینده این شهرستان عنوان کرده است واکنش نشان می دهد و می گوید آقاي نقوي حسيني براي در پوش گذاشتن روي كار غيرقانوني خود اينگونه ادعاها را مطرح مي‌كنند. 

وی در رابطه با هشدار نسبت به صدور مجوز گفت: این مسئله اصلا در حوزه مسووليت‌هاي آقاي نقوي‌حسيني نيست و نمي‌تواند چنين صحبتي را با من بكند. من رييس شوراي تامين هستم و من تصميم مي‌گيرم چه گروهي و چه كساني مي‌توانند در حوزه من سخنراني و برنامه داشته باشند.

فرماندار ورامین نسبت به صدور مجوز گفت : من تمام‌قد پاي اين اقدام خود ايستاده‌ام و از مجوزي كه براي برگزاري اين برنامه صادر كردم دفاع مي‌كنم. براي من هم مهم نيست كه اين گروه‌ها از كدام جناح هستند، در صورتي كه در چارچوب قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي باشند من به آنها مجوز برگزاري برنامه را خواهم داد و امنيت آنها را نيز تامين خواهم كرد.

پیگیری استاندار تهران 

استاندار تهران در واکنش به حادثه قرچک گفت : هر جناحی با هر با تشکلی مجاب هستند جلسه بگذارند و ما هم از آن‌ها حمایت خواهیم کرد٬ خاطرنشان کرد: امسال٬ سال انتخابات است و باید فضا را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم که در این راستا یکی از اهرم‌های ما تشکل‌های رسمی کشور (احزاب) هستند که در درون نظام و دارای پروانه هستند.

سید حسین هاشمی اضافه کرد: من امروز آقای چاووشی معاون امنیتی استانداری تهران را مسئول این ماجرا کردم و قرار است مسائل خارج از سالن همایش اصلاح‌طلبان را بررسی کنند و این گزارش تا دوشنبه همین هفته آماده خواهد شد و گزارش قطعی را به مسئولان خواهیم رساند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون در تهران هیچ مشکلی برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها نداشتیم و مراسم تمامی احزاب رسمی کشور به خوبی برگزار شده است٬ گفت: تاکنون هیچ منعی برای برگزاری این جلسات وجود نداشته و برای اولین بار است که چنین چیزی در قرچک پیش می‌آید.»

مسلم است که برای رفتارهایی از این دست تنها می توان یک دلیل متصور شد و آن نزدیک شدن به انتخابات و تلاش برای ماندگاری بیشتر در قدرت است، اما به چه قیمت؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین