کد خبر: ۷۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
در یکی از آیتم های خبری این برنامه، به بهانه ی گزارش برنامه پایش اقدام به پخش صحبت های ترکان با تهیه کننده برنامه پایش کرد تا اتهاماتی اغراق شده و بعضا خلاف واقع علیه ترکان مشاور رئیس جمهور دولت روحانی منتشر کند.
ماجرای سکه ها و برنامه صدا و سیما شبهه های بسیاری را در مورد اکبر ترکان به وجود آورد و حتی بسیاری از نگاه ها را به تردیدهایی در مورد دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد آلوده ساخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، تهیه کننده برنامه «پایش» مدعی می شود که از سوی منطقه آزاد اروند رشوه دریافت کرده است. «بعد از خروج مهمان از استودیو، جعبه زیر را به مهمان محترم دادم و گفتم روابط عمومی زیرمجموعه شما قبل از برنامه برای ما اینها رو فرستاده.جعبه را باز کرد، توش رو که دید، اول جاخورد. بعد خودش را جمع و جور کرد و پرسید یعنی این هدیه رو قبول نمی کنید؟!!

این بار من جاخوردم و محکم پاسخ دادم: توهین خیلی بزرگی بود به ما. به زیرمجموعه تون بفرمایید با رسانه ها اینطور رفتار نکنند.گفت باشه. سکه ها رو گذاشت جیبش و رفت...» هر چند روز بعد همان تهیه کننده می نویسد؛ اشتباه کرده است و ترکان به او رشوه نداده و او سکه ها را در جیب اش نگذاشته است. اما همان شب در بخش خبری 20 و سی دقیقه صداو سیما دوربین مخفی و مکالمه ترکان و با تهیه کننده برنامه «پایش» پخش می شود تا بر همگان مشخص شود. رسانه ملی این بار برای دولتمردان روحانی  دوربین مخفی کار گذاشته است تا در جهت خلاف اهداف رسانه ملی این بار رنگ و بوی جناحی به فعالیت های خود بدهد. 

تکذیب روابط عمومی مناطق آزاد

مدیر روابط عمومی مناطق آزاد در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در مورد حاشیه سازی های اخیر صداو سیما می گوید: « در خصوص برنامه پایش ضمن ابراز تاسف از اين اقدام و پيگيري همه جانبه در راستاي رفع برداشت هاي پيش آمده باید گفت: جایگاه و شخصیت آقای اکبر ترکان مشخص است و نسبت دادن اهدای سکه ها به شخص ایشان قویاً تکذیب می شود. ضمن اینکه حضور مشاور رييس جمهور در برنامه زنده تلويزيوني و پاسخ هاي شفاف به سوالات، خود برطرف كننده تمام شايعات و شائبه هاي پيش آمده است.

درنا کسرایی اضافه كرد: هيچ هديه اي براي هيچ فردي از جانب آقاي اکبر تركان يا روابط عمومي شورايعالي مناطق آزاد کشور قبل يا بعد از برنامه پایش ارسال نشده و برای هیچ برنامه دیگری هم نخواهد شد.

 وی تاکید کرد: شايسته اين بود كه دست اندرکاران این برنامه، بسته دريافتي را به همان کسانی که به ایشان داده بودند مسترد نمایند تا هيچ سوء برداشتي متوجه ايشان و ديگران نشود.» 

ظاهرسازی و پشت نقاب ادعای اخلاق رسانه ای

ماجرای سکه ها اولین اتفاق و آخرین جریان پیش آمده نیست. قطعا بعد از این دوربین مخفی صدا و سیما می خواهد گونه ای دیگر از عبور از اخلاق در عرصه رسانه را نمایان سازد. اما ماجرای سکه ها چه بود؟!

 ظاهرا روابط عمومی منطقه آزاد اروند رود که مانند بقیه مناطق آزاد مستقل از مرکز عمل می کند تعدای سکه را برنامه ساز و تهیه کننده برنامه پایش صدا و سیما می دهد وبرنامه سازان سیما  هم سکه ها را قبول می کنند!! در تهران یکی از برنامه سازان صداو سیما ماجرای سکه ها را به ترکان می گوید و ترکان دستور تحقیق می دهد ماجرا به همین سادگی بود حال سوال اینجاست که چرا آن خبرنگار صدا و سیما و آن برنامه ساز قبول رشوه کردند که حالا بخواهند قربه الی ا... در بخش خبری 20 و سی دقیقه ماجراجویی خود را از طریق پخش رکورد و گفت و گوی تلفنی یک دولتمرد به نمایش بگذارند؟!

رقابت بر سر تخریب دولت 

بخش خبری 20:30 که  از شبکه ی دو صداوسیما پخش شد، به شکل بی سابقه ای و با رویکردی همانند برخی روزنامه های مخالف دولت به تخریب دولت حسن روحانی پرداخت.

در یکی از آیتم های خبری این برنامه، به بهانه ی گزارش برنامه پایش اقدام به پخش صحبت های ترکان با تهیه کننده برنامه پایش کرد تا اتهاماتی اغراق شده  و بعضا خلاف واقع علیه  ترکان مشاور رئیس جمهور دولت روحانی منتشرکند.

دلیل حاشیه سازی اخیر بیست و سی و پایش چه بود؟!

تنها دلیل این حاشیه سازی ها این است که ترکان در قضیه فسادهای مناطق آزاد از کیش و قشم گرفته تا ارس وارد محدوده ممنوعه برخی جریانات سیاسی شده بود. حجم فسادها و اتفاقات گذشته به حدی زیاد بود که جناح مقابل برای جبران از عوامل نزدیک به خود در صدا و سیما و دیگر رسانه ها بهره گرفته است. 

ماجرای بازپس گیری خانه ها و ماشین های مناطق آزاد تنها بخش کوچکی از این فسادها است.دلیل حاشیه سازی علیه ترکان تنها سیاسی است.  یک منبع مطلع در مناطق آزاد در مورد دلایل حاشیه سازی صدا و سیما می گوید:« متاسفانه صداو سیما و بخش خبری بیست و سی اخلاق رسانه ای را رعایت نکردند البته نمی توان گفت این موضوع اتفاقی است.

 ظاهرا برنامه سازان صدا و سیما تحت تاثیر یک جریان خاص سیاسی به دنبال حاشیه سازی برای دولتمردان هستند» 

حیاط خلوت دولت روحانی 

اکبر ترکان چندی پیش در گفت و گویی مدعی شده بود صداو سیما به حیاط خلوت مخالفان دولت روحانی تبدیل شده است. در عین حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اصرار بیش از حد این بخش خبری که توسط عناصر یکی محافل مطبوعاتی تندرو اداره می‌شود، بر پرداخت هدیه ترکان به خبرنگاران پایش ظاهرا می تواند دلایل سیاسی داشته باشد. 

صداوسیما سال‌ها است خط‌ مشی ثابت خود، در جناحی نگریستن را ادامه می‌دهد و ظاهرا بخشی از برنامه سازان صداو سیما خط مشی مخالفان دولت و افراد نزدیک به جبهه پایداری را دنبال می کنند و تغییر مدیریت هیچ تأثیری بر این خط‌مشی نگذاشته است. گاهی نیرویی تازه نفس جایگزین نیروهای گذشته شده‌اند اما همچنان، مسیر گذشته ادامه پیدا می کند.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
3
آفرین
کاسه لیسی خودتونو به نحو احسن انجام دادین
حالا بدوین برین سکه ها رو بگیرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
5
3
آنکه باید گوش صدا وسیما را بپیچد چرا نمی پیچد؟! سالهاست که صدا و سیما برخلاف مسیر ملت رفتار می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
3
2
بعد از دیدن این فیلم ، واقعا برای رسانه ملی! متاسف شدم. بنظرم بیست و سی خیلی سطحی شده و اخبار بی ارزش زیاد پخش می کنه. دکتر عبدالکریمی راست گفت که رسانه تفکرات سطحی رو رواج میده
دبیربازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
3
2
هر چیز بگندد نمکش میزنند ،وای به روزی که بگندد نمک ، برای رسانه ملی متاسفم
ناشناس
|
Italy
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
3
1
برنامه پایش کار کثیفی را انجام داده است...
بهتر است برای تهیه کننده این برنامه مزخرف دوربین مخفی گذاشته شود...
نه دولتمردان پاکدست رئیس جمهور روحانی...
این برنامه در دوران زایش اختلاس گران در دولت قبلی خفه خون گرفته بود حالا دم درآورده....
پيرو ولايت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
1
4
تزوير و نا اميد بهتره سايتتتون بشه
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
روابط عمومی سازمان منطقه آزاداروند یکی از سلامت ترین و فعال ترین مناطق آزاد در دوران سید ابراهیم میر موسوی بوده است. این جماعت با انسانهای سالم مشکل دارند. چرا صدا وسیما از چپاول میلیاردی اموال مردم در دولت قبلی جیزی پخش نمی کند. بنظر میرسد چون راه چپاول اموال ملت توسط این افراد پاک مسدود شده یه جورایی باید از سرراه برداشته بشند.
باید به آقای میرموسوی گفته شود این قبیل تهمت ها و بد اخلاقی ها ذره ای از ارزش شما نه این کم نکرده است بلکه به مظلومیت شما افزوده است.
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
وقتی آقای ترکان توجهی به حوزه روابط عمومی نداره و رد این حوزه از مدیریت قوی و تواتمند استفاده نمیکنه همین میشه دیگه...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین