|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
معاون رئیس جمهور در جمع کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۵، افزایش حقوق و قدرت خرید کتابداران را از مسائل مورد توجه در بودجه سال آینده عنوان کرد.
مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز یکشنبه ۲۴ آبان، با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور در تالار وحدت برگزار شد.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این برنامه گفت: این برنامه در هفته ای برگزار می شود که مشغول بستن بودجه سال ۹۵ هستیم و باید تا آخر این هفته لایحه آن را نهایی کنیم تا در وقت قانونی خود به مجلس برود. رخداد دیگر برنامه ششم است که برنامه بودجه ای کشور تا ۵ سال آینده، در آن منعکس خواهد شد. بنابراین قطاری است که راه می افتد و وسط راه نمی ایستد.

وی افزود: بنابراین این گردهمایی شما کتاب داران در روزهایی رخ داده که هم باید بودجه سال آینده و همین طور برنامه بودجه ای ۵ سال آینده را در هیات دولت تنظیم کنیم. تقارن این هفته با برنامه شما کتابداران، مبارک است. مبادا فرهنگ اصیل و کار درست و سنجیده در راه آن که باید در برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ لحاظ شود مغفول بماند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز در جلسه ای پیش آقای روحانی بودم و ایشان نسبت به وضعیت پرداخت های اداری وهمچنین وضعیت بازنشسته ها تذکر می داد و می خواست مطمئن شود که در بودجه سال ۹۵ نسبت به تعدیلات و تقویت اعتبارات، اقدامی کرده اند یا خیر. آن چیزی که امروز شما کتابداران مطالبه کردید، همان چیزی است که رئیس جمهور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی می خواهد. ما هم داریم تلاش می کنیم که حقوق و قدرت خرید کتابداران را به آن جایگاه مطلوب برسانیم.

نوبخت در پایان سخنانش گفت: یک مسئله مهم، نیاز ما به کتابخانه و همچنین کتابداران است. تلاش داریم هم قدرت خرید افراد شاغل در نهاد کتابخانه ها را افزایش دهیم و از طرف دیگر این قدرت را بر افرادی که قرار است به کارکنان نهاد افزوده شوند، تقویت کنیم. همچنین مسئله تعداد کتابخانه ها در تنظیم لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم لحاظ خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین