|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
هرچند بارها لاریجانی اعلام کرده بود که از شکل گیری حزب حمایت می کنم ولی خود حزبی ندارم، اما به نظر می رسد رئیس مجلس نهم تاثیر گذاری فراوانی در جریان چنین تصمیمی داشته است. البته بار تشکیل این حزب را تا حدود زیادی کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس مرکز پژوهش های مجلس به دوش می کشد.
 نزدیک به یک سالی هست که صحبت ها پیرامون تشکیل حزبی نزدیک به علی لاریجانی و منتسب به اکثریت رهروان،در میان است که این روزها شنیده ها خبر از متولد شدن این حزب دارد.



به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید فراکسیون رهروان ولایت که یکی از قدرتمند ترین فراکسیون های مجلس نهم محسوب می شود، از قریب به یک سال پیش زمزمه هایی را مبنی بر تبدیل شدن به حزب در پیش گرفتند. پر واضح است که این حزب همانند رویکرد فراکسیون، با موضعی نزدیک به علی لاریجانی قرار است در عرصه سیاست خود را عرضه کند.

هرچند بارها لاریجانی اعلام کرده بود که از شکل گیری حزب حمایت می کنم ولی خود حزبی ندارم، اما به نظر می رسد رئیس مجلس نهم  تاثیر گذاری فراوانی در جریان چنین تصمیمی داشته است. البته بار تشکیل این حزب را تا حدود زیادی کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس مرکز پژوهش های مجلس به دوش می کشد که هر بار از او در رابطه با سرانجام این حزب پرسیده شد، در مقابل جواب هایی همراه با ابهامات بسیار دریافت شده است.

آخرین اظهارات جلالی مربوط به یکی دوماه پیش بود که گفت: اساسنامه را آماده کرده ایم اما هنوز مشخص نیست حزب است یا جبهه و یا چیز دیگری اما به هر حال اعلام موجودیت خواهیم کرد.

تلاش برای 7 اسفند

تحرک بیش از پیش رهروانی ها تا حدودی قابل درک است به هر حال تا 7 اسفند مدت زیادی باقی نمانده است و باید با تمام قدرت وارد انتخابات شد تا عرصه برای ورود رقیبان تنگ تر گردد.

 از آنجایی که طی ماه های اخیر طیف نزدیک به علی لاریجانی و خود رئیس مجلس اختلافات جدی با برخی تندروهای پارلمان پیدا کرده است طبیعی است طرف مقابل برای ایجاد مانع بر سر راه انها از تمام توانایی خود استفاده کند و از سوی دیگر این طیف نیز برای انکه یکه تاز انتخابات باشد  نیاز دارد تا فرا تر از یک فراکسیون وارد صحنه شود.

در چنین شرایطی است که حزب معنای واقعی به خود می گیرد.

امید ملت، نام جدید حزب نزدیکان لاریجانی؟

زمزمه های تلاش جمعی از نمایندگان برای ایجاد حزب از درون بهارستان به گوش می رسد. حزبی که نمی تواند چندان بی ارتباط با وعده های کاظم جلالی باشد.

آن طور که پیش از این اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت به فارس گفته بود، گویا جمعی از فعالان معتدل جریانات مختلف سیاسی قرار است در این حزب حضور یابند، او  گفته بود: تاکنون چند جلسه برای تشکیل این حزب برگزار شده اما در حال حاضر به دلیل تعهد اخلاقی که به دوستان داده شده، نمی‌توانم جزئیاتی از افراد حاضر در جلسه و تصمیمات ارائه کنم.

از آنجایی که اسماعیل جلیلی یکی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت است به نظر می رسد، حزب امید ملتی، که او از آن سخن به میان می آورد همان حزبی باشد که پیش از این قرار بود توسط اعضای رهروان ولایت شکل گیرد و امروز با نزدیک شدن به انتخابات و آغاز فعالیت انتخاباتی وقت آن رسیده تا از این حزب رونمایی شود.

البته این موضوع در حد یک گمانه است چرا که وقتی خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید با اعضای رهروان در این رابطه صحبت کرد اغلب  یا اظهار بی اطلاعی شد و یا از پاسخ دادن به آن طفره رفتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین