|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
مستند «زمان» - از تولیدات جدید شبکه مستند - می‌کوشد مخاطبان را با ماهیت باارزش عنصر زمان آشنا کند و مدیریت زمان را به آنها آموزش بدهد.
حسین قدبیگی مستندساز درباره تولید مجموعه مستند «زمان» توضیح داد: یک روز در ترافیک مانده بودم که جرقه ساخت یک برنامه در ذهنم زده شد؛ برنامه ای که مردم با دیدن آن یاد بگیرند وقت یکدیگر را تلف نکنند و بهترین استفاده از زمان را داشته باشند.

وی افزود: این طرح به مرور کامل و پخته‌تر شد و من همواره این نکته را در نظر داشتم که ماهیت زمان چقدر باارزش است و چطور باید آن را مدیریت کرد.

قدبیگی یادآور شد: نیمه اول مستند مربوط به مباحث علمی درباره زمان است و از دیدگاه های مختلفی به آن نگاه کرده ایم. در نیمه دیگر هم مدیریت زمان را به مخاطبان آموزش می دهیم. در واقع «زمان» مستند علمی و تحقیقاتی است که چهار سال روی آن وقت گذاشته ایم.

این مستندساز با اشاره به اینکه این مستند از منظر نجوم، فلسفه، قرآن، فیزیک و پزشکی به زمان نگاه می کند، تصریح کرد: تلاش کردیم به واکاوی ماهیت زمان بپردازیم و تمام کارشناسان برنامه دارای مدرک دکترا و بالاتر از آن هستند که از جمله آنها می توان به رضا منصوری هیات علمی انجمن نجوم ایران، محمود ساعتچی هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، میرعلی سیدنقوی پزشک و دکتر پیرزاد اشاره کرد.

به گفته قدبیگی این برنامه که در 13 قسمت 30 دقیقه ای به صورت هفتگی روی آنتن شبکه مستند می رود، برای مخاطب تخصصی ساخته نشده و مطالب را طوری بیان می کند که مخاطب عام نیز پای برنامه بنشیند.

عوامل «زمان» عبارتند از: علی توکلی و حسین قدبیگی کارگردان، علی توکلی نویسنده، حسین براتی و مهدی خداداد تدوین، حسین براتی صداگذاری، سعید روستایی ساخت جلوه های ویژه و حامد بلوچی نور و تصویر.

نخستین قسمت مجموعه مستند «زمان» از تولیدات جدید شبکه مستند، جمعه 15 آبان ساعت 20 روی آنتن می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین