|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
ارتش روسیه در چارچوب ادامه همکاری های نظامی ضد تروریستی خود با سوریه، سامانه هدف یاب موشکی و هدف گیری هوایی را در این کشور مستقر کرده است.
روزنامه کامرسانت امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر به نقل از «ویکتور بونداروف» فرمانده نیروهای هوافضای روسیه نوشت: کارشناسان دفاعی تمامی دامنه های ممکن نیازهای دفاعی و تهدیدها را بررسی کرده اند و این تصمیم نیز در چارچوب نتایج این بررسی ها اتخاذ شده است.

وی افزوده است: افزون بر جنگنده ها و تجهیزات و تسلیحات مورد استفاده در سوریه و بالگردها، سامانه های دفاع موشکی و راداری نیز در این کشور در حال رصد شرایط و فعالیت است.
کاربرد سامانه موشکی روسیه اقدام در شرایط اضطراری مانند ربوده شدن هواپیماهای نظامی در سوریه یا کشورهای مجاور و تهدیدهای هوایی اعلام شده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی ازجمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و بر اساس گزارش ها، شهروندانی از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از 2000 هدف تروریستی را نابود کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین