|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
سراج با اشاره به ارتقای هشت رتبه‌‌ای ایران در مبارزه با مفاسد طبق اعلام تی‌آی، بیان کرد: هر چند که ایران رتبه خود را نسبت به سال گذشته بهبود داده است، ولی کشور ما خواستار کسب 10 رتبه اول جهان است.
رئیس سازمان بازرسی از تنظیم منشور مقابله با فساد خبر داد و گفت: مردم هرگونه تخلف را از طریق تلفن گویای 136 اطلاع دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،ناصر سراج پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به تحریم 36 ساله و جنگ نرم آمریکا علیه ایران٬ بیکاری٬ کمبود اشتغال و تعطیلی تولیدی‌ها و کارخانجات را اثرات تحریم عنوان و اظهار کرد: ورودی پرونده‌ها و شکوائیه‌ها به محاکم قضایی خیلی زیاد است.

وی به شرکت مستمر معاون اول قوه قضائیه٬ رئیس دادسرا و دادستان در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: در دولت قبل به خاطر مشکلات قوه قضائیه٬ در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که رئیس ستاد آن نیز هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد، شرکت نمی‌کردم.

به گزارش فارس،سراج با اشاره به ارتقای هشت رتبه‌‌ای ایران در مبارزه با مفاسد طبق اعلام تی‌آی، بیان کرد: هر چند که ایران رتبه خود را نسبت به سال گذشته بهبود داده است، ولی کشور ما خواستار کسب 10 رتبه اول جهان است.

رئیس سارمان بازرسی گفت: قوه قضائیه یک قوه قهریه است و هر ناهنجاری حتی اگر خیلی عالی هم رسیدگی شود، 50 درصد ناراضی دارد.

این مسئول از مردم خواست تا با حس مسئولیت به صحنه بیایند و هرگونه عمل خلاف قانون٬ حتی در حد یک فساد کوچک را به سامانه 136 اعلام کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه میانگین ورودی پرونده‌ها در قائم‌شهر از دیگر شهرهای کشور کمتر است، افزود: از لحاظ حجم آمار جرم و جنایت٬ قائم‌شهر پرونده سبک‌تری در کشور دارد.

رئیس سازمان بازرسی با تأکید بر ارجحیت پیشگیری بر مبارزه و ضرورت شفاف‌سازی، ادامه داد: هدف ما کم کردن ورودی‌ها و بستن گلوگاه‌ها است، همچنین تلاش می‌کنیم جلوی بخشنامه‌های کذایی و رانت‌هایی که به علت اطلاع نداشتن آحاد جامعه ایجاد می‌شود، را بگیریم که در این زمینه نیز بازرس کل مازندران عملکرد خوبی داشته است.

سراج تصریح کرد: در دوران جنگ بسیاری از افراد سوءاستفاده‌گری که اعتقادی به نظام و اسلام نداشتند، پست‌های کلیدی کشور را در دست گرفتند و نظام نتوانست جوانانی را که برای رفتن به جبهه تحصیلات را رها کردند به‌دلیل احراز نبودن مدرک و تخصص به‌کار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: این مهم باعث شد، دست‌درازی‌های سنگینی از سوی آن افراد در بخش رشوه و اختلاس صورت بگیرد و ما را گرفتار این موضوعات کند، ولی قوای سه‌گانه با عزمی جزم برای مبارزه با مفاسد متعهد است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حاد مازندران در مورد کوه٬ دریا و زمین‌خواری به کاهش آمار این جرائم اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به سال‌های قبل به حداقل رسیده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین