|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
وزیر کشور مهم‌ترین موضوع سیاست داخلی کشور را انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دانست و تاکید کرد که برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی به مفهوم افزایش توان و اقتدار ملی کشور است.
هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند. وظیفه عمومی همه نهادهای مسئول، تشویق مردم برای حضور هرچه باشکوه‌تر در انتخابات است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز سه‌شنبه در جمع مدیران کل حراست استانداری‌های سراسر کشور سخنرانی کرد. محور صحبت‌های وزیر کشور در این نشست انتخابات مجلس بود که قرار است اسفند امسال برگزار شود. رحمانی‌فضلی در این سخنرانی با تاکید بر برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونی گفت: «با برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی شاهد مانور قدرت ملی در کشور و تقویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواهیم بود.»

وزیر کشور مهم‌ترین موضوع سیاست داخلی کشور را انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دانست و تاکید کرد که برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی به مفهوم افزایش توان و اقتدار ملی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در همه مکان‌ها، زمان‌ها، شرایط و موقعیت‌ها و با روش‌های شرعی و قانونی باید از حقوق ملی خود دفاع کنیم، گفت: «اگر در برجام موفق عمل کردیم، به دلیل هدایت‌های مقام معظم رهبری، مدیریت مستقیم ریاست‌جمهوری، توانمندی ملی، امنیت داخلی، تاثیرگذاری در تحولات منطقه‌ای، تلاش تیم مذاکره‌کننده و توفیقات کشور در عرصه سیاست داخلی است.»‌
رحمانی‌فضلی همچنین افزود: «هیچ فرد یا گروهی حق ندارد خارج از چارچوب قانون در انتخابات دخالت کند. وظیفه عمومی همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، تشویق و ترغیب مردم برای حضور هرچه باشکوه‌تر در انتخابات است و باید وظایف خاص و قانونی خود را در قبال برگزاری انتخابات انجام دهند.»

او در ادامه خطاب به مدیران حراست استانداری‌های سراسر کشور گفت: «شما به عنوان حراست نقش مهمی در برگزاری انتخابات امن و قانونی دارید و رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات باید به‌طور جدی و قاطع رعایت و بر تحقق این امر مهم نظارت شود تا خدشه‌ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.»

وزیر کشور رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات را مهم دانست و گفت: «رعایت بی‌طرفی و برگزاری سالم، قانونی و توام با امنیت انتخابات یک اصل بسیار مهم است و این امر مستلزم حضور موثر مسئولان حراست در انجام وظایف و رصد تمام فعالیت‌های مرتبط با برگزاری صحیح انتخابات است.»
او در پایان با اشاره به تاثیرگذاری و نقش بی‌بدیل ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد که این تاثیرگذاری ناشی از قدرت ملی مردم و حضور آنها در صحنه‌های مهمی چون انتخابات است و امروز به پشتوانه همین اقتدار است که کشور به جایگاه رفیع فعلی دست یافته است.

منبع: فرهیختگان
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین