|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکا اگر بخواهد شعار مرگ بر امریکا در ایران پایان یابد، باید رفتارهایش را با ما عوض کند زیرا ما در 80 سال گذشته جز کودتا، تحریم، سرکوب و جنگ از آنان ندیده‌ایم.
محسن رضایی در نشست خبری افزود: مصوبه شورای عالی امنیت ملی درخصوص برجام تصویب مشروط و یک گام از این مسئله بود و ضرورت داشت گام دوم هم برداشته و مشخص شود که این مصوبه مشروط چطور اجرا شود.

وی اضافه کرد: به همین علت مجلس شورای اسلامی به این مسئله وارد شد و اجرای مشروط برجام را تصویب کرد.

رضایی ادامه داد: با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اگر نواقصی در آن دو مصوبه وجود داشت برطرف شد و براین اساس اکنون مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و نامه رهبر معظم انقلاب سه سند کامل و جامع است که برجام طبق آن اجرا و رصد خواهد شد.

وی گفت: براساس این اسناد، مردم و دستگاه های ذی ربط می توانند بر اجرای برجام نظارت کنند تا مشخص شود که چه اتفاقی خواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برجام را شامل تهدیدات و فرصت ها یا مجموعه ای از تهدیدات و فرصت ها دانست و افزود: مسئولان باید برنامه ای تنظیم کنند که در چارچوب آن بتوان از فرصت ها استفاده و کشور را از تهدیدات آن مصون کرد تا ارزش های انقلاب حفظ شود که دولت و مجلس این کار را خواهند کرد.

وی با طرح پرسش هایی خطاب به دولتمردان امریکا گفت: به چه علت امریکا علیه دولت ملی ایران کودتا و از سرکوب ملت ایران در 15 خرداد حمایت کرد؟

رضایی افزود: به چه علت دولت امریکا از جنگ هشت ساله ارتش عراق و حزب بعث به ویژه شخص یاغی و متجاوز صدام حمایت و در مقابل بمباران شیمیایی علیه ما سکوت کرد؟

وی اضافه کرد: باید مشخص شود به چه علت دولت امریکا سال های متمادی کشورمان را تحریم کرد؛ با این اوصاف ما از این دولت جز کودتا، سرکوب، جنگ و تحریم علیه ملت ایران چیزی ندیده ایم.

رضایی تاکید کرد: بر این اساس چطور انتظار دارند مردم ایران شعار مرگ بر امریکا را فراموش کنند، آنان باید تغییری بنیادین در رفتارهایشان با ملت ایران نشان دهند.

منبع: صدا و سیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین